Hos MV Polering i Køge skal de op mod 50 medarbejdere have det godt under arbejdet, og selv om det hyggelige samvær hver fredag eftermiddag er vigtigt for at ryste medarbejderne sammen, så er det i hverdagen, der satses mest. Ikke mindst i form af god komfort på landevejen.

Hver medarbejder har sin egen varebil til at besøge de i alt 18.000 private abonnenter, som i gennemsnit besøges hver anden måned. Kunderne bor på Sjælland, på Fyn, i Østjylland samt i Sydsverige – hvor firmaet iøvrigt kaldes MV Fönsterputs, som er svensk for vinduespolering.

MV Polering blev stiftet i 1983 af Vivi og Mikael Vergara, som stadig er i ledelsen – bl.a. sammen med sønnen Mark Vergara. Dertil kommer også IT-ansvarlig Mark Rye og økonomiansvarlig Jimmi Hansen.

Alle har selv et ansvar

I princippet er der ingen chefer, der leder medarbejderne i det daglige – alle har selv et ansvar for, at arbejdet udføres som planlagt til kundens tilfredshed. Kun hvis dette ansvar svigter, griber ledelsen ind.

”Når det gælder vores bilflåde, handler det især om funktionalitet, driftsøkonomi, komfort og pris,” siger Mikael Vergara.

Vinduespolering er traditionelt en branche, hvor der er stor udskiftning, men ancienniteten er stor hos MV Polering, for der bliver taget hensyn til medarbejderne, som alle er oplært i virksomheden.

Vinduespolering fra 59 kroner

Basisuddannelsen tager tre måneder, og der er medarbejdere, der kommer fra vidt forskellige erhverv. Er medarbejderne først klar til at arbejde i al slags vejr, så bliver de ofte i mange år.

I dag er virksomheden landets største indenfor vinduespolering for private. Der er fokus på glade kunder gennem kvalitet og lav pris. Faktisk koster det fra 59 kroner pr. gang – alt efter husets størrelse.

”Vi er i dag 18.000 abonnenter, men er gearet til at håndtere 100.000 abonnenter, så vi planlægger en kraftig udvidelse. Vi klarede os igennem finanskrisen og regeringens fjernelse af statstilskud til hjemmeservice,” siger Mikael Vergara.

Eget kalkfattigt vand

I bilen er der egen-udviklet kalkfattigt vand i en stor beholder – og speciel sæbe til at klare de mange vinduer samt alle nødvendige redskaber. På taget sidder to stiger i en skrå vinkel, så bilen bliver mere aerodynamisk og så bagklappen kan åbnes uden at ramme stigerne.

Alle biler har GPS udstyr og navigation – så på kontoret i Køge ved man altid, hvor bilerne befinder sig.

Kunderne kan i dag selv gå ind på MV Polerings hjemmeside og følge bevægelserne på deres konto.

40 varebiler ialt

Bilparken består af cirka 40 varebiler – indtil nu 30 Nissan Note Van og en enkelt Dacia Dokker kassevogn til større opgaver. De 30 Nissan skal skiftes over de næste to-seks år. De kommende biler skal være kompakte og miljøvenlige biler, hvor der også er plads til vand, sæbe og redskaber.

Fra i år har man så også fået Citroën C4 Cactus Van, der er mere rummelig og komfortabel, men også med sit ret specielle design er en god reklamesøjle for MV Polering. Lokale Citroën Auto House har stået for leveringen.

Indtil nu er der anskaffet syv Cactus modeller siden januar i år – og de kører både herhjemme og i Sverige i hvid og sort lakering. I begyndelsen var det svært at klæbe MV Polerings logo på bilen på grund af de særlige ”Airbump” beskyttelses-plader på siden – men det problem er nu blevet løst.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk