Nu lancerer Isuzu Danmark en helt ny udgave af pick-up modellen D-Max – primært har den fået helt ny motor og gearkasse med reduktionsgear samt nyt design inde og ude.

Andre europæiske lande har haft den på markedet i et par måneder. Bl.a. Storbritannien.

Den nye udgave bygger på samme 4×4 system som tidligere, hvor man kan skifte til firehjulstræk og reduktionsgear i fart. Frihøjden er 235 mm. og til- og frakørselsvinkler er 30- og 22,7 grader.

Succes i Norden

Isuzu D-Max pick-up har støt øget sit salg siden den kom på det danske marked for et par år siden – og solgte 72 enheder i 2016 mod 50 enheder året før. På de britiske øer og i det øvrige Norden har D-Max haft stor succes – med førstepladser i salgsstatistikken.

D-Max, som tidligere hed KB26, er produceret siden 1963. Bilen blev tilbage i 80’erne solgt som Opel udgave. Det gjaldt også Isuzu’s Trooper model.

I dag er det Nellemann koncernen, der står bag importen af nu 11. udgave af bilen. Isuzu har i årtier bygget både varebiler, busser og lastbiler – og er blandt verdens største producenter af dieselmotorer. På transportmessen i Herning var der premiere på Isuzu-busser, som importeres af VBI Group.

Nu fem års garanti

D-Max er en 1-tons pick-up med en trailervægt på 3,5 tons – dertil lanceres fem års garanti eller 100.000 km. mod tidligere to år. Samtidig øges serviceintervallet til 20.000 km/24 måneder.

Euro 6 udgaven af Isuzu D-Max har en ny 1,9 liters turbodieselmotor på 164 hk og 360 Nm ved 2.000-2.500 omdrejninger.
Før kørte man med 2,5 liters motor med 163 hk og 400 Nm, men den nye Euro 6 teknik klarer det helt uden AdBlue tilsætning. Dertil kommer bedre brændstoføkonomi.

Om bundtrækket med den mindre slagvolumen er ringere end før vil en snarlig test afsløre.

Samtidig tilbydes den nye D-MAX med helt nye gearkasser – både hvad angår den 6-trins manuelle gearkasse og den 6-trins automatiske gearkasse.

Priser fra 210.000 kroner

Det danske modelprogram kommer fortsat til at bestå af to modeller – Crew Cab og Extended Cab, men med nye anvendelses -og registreringsmuligheder bliver det til i alt 28 kombinationsmuligheder.
Priserne på de nye D-Max udgaver spænder fra 210.000- til 285.000 kroner plus moms.

Den nye D-MAX kommer med 18 tommer alufælge på alle varianter med undtagelse af Extended Cap Standard, som leveres med 16 tommer stålfælge.

For henholdsvis Premium og Exclusive modellerne er der en nyt syv/otte tommer skærm med med bakkamera som standard på de fleste modeller. Bilen har desuden fået hill hold/start assist og down hill assist som standard.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk