Peugeot Danmark peger på deres ”Premium” modeller som medvirkende årsag til stærkt stigende salg af varebiler.

Peugeot Danmark har haft et stærkt stigende salg af varebiler – nemlig en stigning på 11,5 procent. Det er endda sket på et vigende marked, hvor nedgangen generelt i markedet har været på 4,5 procent.

Der er ikke tale om en kortvarig stigning, for de seneste otte måneder har det franske bilmærke hver eneste måned øget sit salg i forhold til samme måned sidste år.

Generel nedgang

Man toppede med en fjerdeplads og en markedsandel på 9,4 procent i oktober. En måned, der ellers var præget af uro på grund af afgiftsændringerne og et fald i salget på 11 procent for varebilsmarkedet generelt.

Peugeot Danmark selv peger derfor på firmaets nye strategi med luksusudstyrede Premium-udgaver som en væsentlig årsag til stigningen i salget.

Premium-versionerne indeholder en række komfort- og sikkerhedsudstyr på niveau med personbiler, hvilket brugerne ofte værdsætter, da bilerne skal fungere som kontor og ”skurvogn” og samtidig virke som driftssikker arbejdshest.

88 pct. Boxer er Premium

88 procent af de solgte Peugeot Boxer er Premium udgaver. For Peugeot Expert drejer det sig om 51 procent.

Varebilskunder vil åbenbart ikke nøjes med basisudgaver, men prioriterer at opgradere deres varebiler, så de opfylder deres ønske om mere komfort.

Medvirkende er også introduktionen af den Peugeot Expert, der fik titlen Årets Varebil 2017 – sammen med søstermodellerne Citroën Jumpy og Toyota Proace, der bygges på samme fabrik i Valenciennes i Nordfrankrig.

Tror på 10 pct. andel

”I 2019 vil vi være lige så store på varebiler, som vi er på personbiler, hvilket helt konkret betyder, at vi går målrettet efter en markedsandel på 10 procent”, fortæller Peugeots Brand Director, Joakim Læbo.

Han indrømmer, at 10 procent markedsandel er et ambitiøst mål, men at Peugeot Danmark har indledt en gennemarbejdet strategi – så han mener, at målet er realistisk.

”Vores modelprogram bliver fornyet i 2018 med en helt ny Peugeot Partner Van, og herudover styrker vi bl.a. forhandlernettet med 14 nye varebilssælgere, der vil være helt ”flyvefærdige” i 2019,” siger Læbo.

Talentprogram

De 14 kommende varebilssælgere er tilknyttet “Peugeot Professional Talentprogram,” en organisatorisk oprustning, der netop er søsat for at styrke erhvervssalget hos Peugeot-forhandlerne.

“Peugeot Professional Talentprogram” er et to-årig uddannelsesforløb, der indeholder omfattende træningsmoduler samt eksamener. Målet er at udklække nye talenter, der med en baggrund i relaterede Business to Business (B2B) brancher kan bidrage med en anden tilgang til branchen.

Alle tal stammer fra De Danske Bilimportører pr. 4. november i år.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk