Isuzu var rigt repræsenteret på årets Copenhagen Historic Grand pris på Bellehøj. Nej – ikke som racerbil, men som Falcks utrættelige redningsbil.
Opbygget med grill er den fin til at løfte skadede biler væk fra vejen – både ude i trafikken og på den midlertidige racerbane.
Falck-bilen er et godt eksempel på, at Isuzu forhandlerne normalt ikke siger nej til en specialopbygning – og på Bellahøj stod der alt fra tipbiler til campingbiler.
Nellemann Group
Isuzu importeres i lighed med Aston Martin, Kia og MG af Nellemann Group, der står bag Copenhagen Historic Grand Prix, hvilket forklarer den flotte Isuzu stand – som nabo til Nellemann Groups andre aktiviteter.
Mange kom forbi standen under CHGP-arrangementet – for selv om de kommer for at se især de gamle racerbiler dyste, har de jo også et borgerligt erhverv – f.eks. entreprenører og håndværkere, som er storforbrugere af varebiler.
Mest på fagmesser
”Det er selvfølgelig meget anderledes end vores dagligdag – og som regel er vi mest deltagere på forskellige fagmesser. Det er dér, vi møder vores kernekunder,” fortæller Ivan Djurisic – salgschef for bl.a. Isuzu hos Rafn-Larsen Automobiler i Ballerup – som vi mødte på Isuzu standen.
Isuzu D-Max er den eneste bilmodel fra Isuzu, som sælges herhjemme. Koncernens lette lastbiler markedsføres ikke herhjemme.
Legendarisk i terrænet
”Der er sket en stor udvikling af D-Max siden den første udgave, der var præget af hård plast i kabinen – men den har altid været robust og populær,” siger Ivan Djurisic.
Seneste D-Max fremstår i dag mere luksuspræget med mere brug af blød plads på instrumentbrættet.
Men bilens evner i terrænet har altid været legendariske, hvilket også test af bilen har bevist – gang på gang.
Dyrt for private
Prismæssigt ligger man favorabelt i forhold til konkurrenterne, men efter beskatningsreglerne blev ændrede for nogle år siden, er det stort set kun erhvervskunder, der er købere til D-Max på gule plader. På papegøjeplader – og privat brug – bliver det for dyrt.
I øvrigt er der nye pick-up udgaver på vej fra Isuzu næste år – således en elektrisk version, som virker meget spændende til det danske marked.