(HANNOVER)

BOTT er kendt som en premium-producent af varebilsindretning – hvor kundetilfredshed i forbindelse med bl.a. løsning og fleksibilitet af indretninger plus kundeservice.

På denne års IAA transportmesse har BOTT Group valgt mottoet ”For the Best” – og grundlaget for kundernes løsninger er det modulære ”bott vario3” system, som først blev lanceret i 2019 og senere er udviklet løbende.

Specialiteter

Udgangspunktet er standardkomponenter – og det er dem, som bott-standen i år blev opbygget omkring. Rundt om på den store stand stod køretøjet – opbygget med mange formål.

Det var lige fra en is-butik til en frisørforretning. Indrettet dels som en food-truck og i en varebil.

Men også almindelige dagligdags opbyggede varebiler med skuffer og reoler, som nok ses allermest i trafikken.

1,7 mia. kroner

BOTT omsatte i 2023 1,7 mia. kroner på verdensplan – senest med nye aktiviteter i USA og udvidet samarbejde med bilindustrien.

Det er dog indretning af varebiler, der er den vigtigste indtægtskilde – efterfulgt af stationær arbejdsstationer og fabriksudstyr. I fjor blev der indrettet 70.000 køretøjer med BOTT-systemer.

På listen over nye aktiviteter i det kommende år nævner den tyske koncern nye produktlinjer og opkøb af andre virksomheder. Dertil kommer salgskanaler – bl.a. i forbindelse med agentmodellen, som kendes fra bilindustrien, men også nye aktiviteter er på vej.

Øgede kundekrav

“Kravene fra brugere og slutkunder stiger konstant. Motiverne er baseret på en kombination af produkt, sikkerhed, bæredygtighed og image,” udtalte Jan Willem Jongert, administrerende direktør og talsmand for bestyrelsen i Bott Group.

Derfor er bott ikke kun etableret i branchen, men dækker også andre industri- og anvendelsesområder med det fleksible bott vario3-produktsortiment.

”Hovedfokus er fortsat på kunder inden for håndværks- og serviceteknologi – men målgrupper, der normalt ikke har været afhængige af professionelle bilindretninger, kommer også tydeligt i fokus,” sagde Jongert.

e-mobilitet

BOTT har derfor ekstra fokus på nye områder i nye brancher, hvor man kan tilbyde utraditionelle løsninger. Det gælder bl.a. nichemarkeder, der tidligere måtte vælge kompromisløsninger til deres behov.

”Især øget e-mobilitet forstærker denne effekt og dermed efterspørgslen efter fleksible indretningsløsninger med lav egenvægt. Det er her, bott adskiller sig markant fra andre udbydere,” sagde Jongert

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk