Den danske Volkswagen-importør har ingen planer om at introducere den seneste version af den kompakte varebil Caddy og Caddy Maxi på det danske marked.

Det handler om udgaven med plug-in hybrid teknik, som ifølge informationschef Thomas Hjortshøj vil blive for dyr – og derfor ikke vil passe ind på markedet.

Derimod vil de nuværende udgaver med benzin- og dieselmotorer fortsætte. Underligt nok har fabrikken besluttet ikke at udvikle en elektrisk udgave af bilen.

Alternativer

I Danmark er kunder med interesse for el-udgaver af varebiler henvist til den nye ID-Buzz eller vælge en ombygget ID.3 og ID.4.

Volkswagen Caddy tilbydes både som personbil og varebil (Cargo) – men heller ikke personbilen vil p.t. tilbydes herhjemme med plug-in teknologien – kaldet eHybrid.

Moment på 350 Nm

Den nye version er baseret teknisk på 1,5 liter TSI benzin motoren. Ydelsen er 115 kW (155 hk) mod 85 kW (115 hk) i den normale TSI udgave.

Momentet er nu 350 Nm. 181 km/t er topfarten i eHybrid Cargo udgaven.

Batteriet yder 19,7 kWh – og det skulle give en rækkevidde på 123 km på ren el. Altså perfekt som ”Last Mile” distribution. Man kan lade med 11 kW AC eller 50 kW DC.

Digital instrumentering

Chaufføren kan via en knap vælge, om han eller hun vil køre el ved starten – eller vente til bilen lander i et city-område.

For årgang 2025 er Caddy modellen fra fabrikken generelt blevet opdateret med ny digital instrumentering som standard. Vi kan også nævne, at bilen har dobbeltkoblings-automatgear.

Mere sikkerhed

Dertil kommer skiltegenkendelse, fartpilot, parkerings-assistent, linjevogter, nødbremse med fodgænger- og cyklistgodkendelse samt multifunktionsrat.

Man kan tilvælge passager- og sideairbags – samt stemmestyring med ChatGPT funktion.

Caddy har af den uvildige EuroNCAP organisation fået højeste sikkerhedsanerkendelse med karakteren Platin.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk