Rygter har i årevis nærmest lagt Renault Trucks i graven – men ejeren, Volvo Group Trucks under Volvo AB koncernen, har anderledes positive planer med det franske lastbilmærke med de stolte traditioner.

Volvo AB koncernen har investeret over 15 mia. kroner på Renault Trucks, og en helt ny ledelse skal sikre mærket fornyet vækst, fortæller Peter Karlsten Executive Vice President fra Volvo Group Trucks – øverste chef i Europa, Mellemøsten og Afrika.

Stor omstrukturering
“Den nuværende omstrukturering inden Renault Trucks skal ses i en bredere sammenhæng, hvor hele Volvo Group er under omstrukturering, herunder restrukturerer man organisationen for alle sine lastbil mærker, således at hvert mærke kan udvikle sig til sit fulde potentiale. I juni vil Renault Trucks lancere et komplet fornyet produktprogram, hvilket vil styrke mærkets markedsposition. Når alle organisatoriske ændringer og produkt fornyelser er på plads, vil Renault Trucks være stærkere og mere konkurrencedygtig end nogensinde før. Renault Trucks har et stort potentiale, og vi mener, det har en afgørende rolle at spille i gruppens vækststrategi, siger Peter Karlsten.

Styrer Sydvesteuropa
Den nye ledelse består af Bruno Blin, som bliver Senior Vice President for Renault Trucks Commercial og Senior Vice President for den samlede Volvo Group Trucks salgsregion i det sydvestlige Europa. Han tiltræder 1. januar 2013.

Rollen som chef for juridiske enhed for Renault Trucks S.A.S. (A/S) forbliver i hænderne på Bernard Modat, præsident for Renault Trucks og Renault Trucks Brand Director.

“Bruno Blin kommer fra Group Trucks Technology, hvor han har stået i spidsen for indkøbs-divisionen siden 2004. Han har omfattende erfaring fra komplekse, globale multi-brand miljøer, og har boet i udlandet i mange år. Han har vist gode lederevner og en evne til at håndtere store ændringer i globale organisationer, siger Peter Karlsten.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk