Birmingham Commercial Vehicle Show – det britiske svar på Transport 2013 i Herning – havde også svært ved at få varebil-udstillere, men selv om bl.a. Toyota, Vauxhall (Opel) og Peugeot p.g.a. finanskrisen valgte at holde sig væk, var der mange nye varebiler på messen.
Størst underholdningsværdi fandt man på Citroën standen, der vanen tro har en flok danselystne værtinder, der her på bedste vist fik vist den nye elektriske Berlingo for de besøgende.
Transit med højt tag
Ford var naturligvis i centrum med sin verdenspremiere på Transit Courier Van, som dog har været vist som personbil på Genève udstillingen i marts – samt på den nye Transit Connect og forhøjede Transit Custom, som alle kan læse mere om andet sted på VOTY.dk.
Mini-folkene havde også været i tænkeboks for at finde den bedste måde at vise den nye varebil-model af Minien frem – og der var bygget et helt hus med små forretninger, hvor der holdt en Mini foran, der passede til butikken – f.eks. en bager-bil.
Den elektriske e-NV 200
Hos Nissan havde man fokus på den nye el-udgaver af NV 200 samt en London Taxi.
Isuzu viste deres i Storbritannien populære D-Max pick- up i flere udgaver – samt deres større N-serie af lette lastbiler.
Toyota var ikke med, men til gængæld stillede lastbilsektionen af Toyota, Hino, op med deres pendant til Toyota Dyna: Hino 300.
Fiat havde deres nye program med bl.a. nye ladopbygninger til Ducato og Doblo.