Volvo FH I Save har betydet pæne økonomital for de 18 lastbiler, der er blevet leveret til vognmænd i Danmark siden juni måned.

Siden de første 18 Volvo FH med I-Save blev leveret til det danske marked i juni, har de nu kørt 324.000 km.

Indfrier forventninger

Med et gennemsnitligt forbrug på 4,1 km/l, så indfrier brændstofresultaterne de høje forventninger, der var sat.

På alle biler er der meldt forbedringer på op til 800 meter pr. liter i forhold til de lastbiler af forskellige mærker, I-Save lastbilerne har erstattet.

De 18 nye I-Save lastbiler er et miks af kundesolgte og demobiler, der har kørt en blanding af regional distribution, national transport og eksportkørsel.

Meldt positivt tilbage

Udover at kunne fremvise de pæne brændstofresultater, har alle de vognmænd og chauffører, der har kørt Volvo FH I-Save, meldt positivt tilbage i forhold til ydelse og kørbarhed.

”Det er altid dejligt at få bekræftet, at vores innovative nye funktioner som I-Save også fungerer rigtig godt ude på markederne. Oveni købet kan vi se, at den gennemsnitlige brændstofscore for de medvirkende chauffører ligger på 76 point ud af 100 mulige, så med yderligere chaufførtræning og struktureret opfølgning er der stadig plads til at opnå et endnu lavere brændstofforbrug”, siger Morten Fonseca Nielsen, produktchef for Dynafleet og Fuel Advice.

Fornuftigt kørselsmønster

Brændstofscoren måles på baggrund af parametre som forudseende kørsel, motor- og gearudnyttelse, hastighedstilpasning og tomgang.

Volvo FH med I-Save inkluderer den effektive D13 Turbo Compound motor og den omfattende langturs-køretøjspakke.

Alle funktioner i I-Save er designet til at reducere brændstofomkostningerne.

Fakta I-Save lastbiler i Danmark:

Inkluderet i Volvo FH med I-Save:

• D13TC-motor (Turbo Compound) 460 hk (2600 Nm) eller 500 hk (2800 Nm)
• Nye, meget brændstofeffektive bagaksler
• Tomgangsstop
• Den intelligente fartpilot I-Cruise med den forbedrede friløbsfunktion I-Roll, som justerer hastigheden for at holde brændstofforbruget nede
• Servostyringspumpe med variabel slagvolumen
• Opdateret kortbaseret I-See, der anvender onlinedata
• Opdateret I-Shift med optimeret software til fjerntransport fra et digitalt topografikort til at optimere hastighed og gearskift

Comments are closed.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk