(WOLFSBURG)

Kameraer og mobiltelefoner skulle deponeres hos sikkerhedsfolkene før vi blev ledt ned i en stor værkstedshal – og her stod den så, den nye Crafter. Kort efter hørtes motorstøj og yderligere to Crafter kørte ind i hallen.

Så til det tid til at gå på opdagelse – assisteret af de ingeniører, der har udviklet bilen, som bygges  på en sprit ny bilfabrik i Wrzesnia – ikke så langt fra fabrikken i Poznan, hvor Caddy bygges.

Udvendigt følger Crafter VW’s DNA, som bl.a. kendes fra de nye Caddy og T6 varebiler. Men så er der ellers dømt nye design med aerodynamiske linjer. Faktisk skulle den være den mest aerodynamiske varebil i sin klasse med en cW værdi på 0,33.

Ny kabine
Kabinen er også i hely ny stil – og det passer jo fint, når VW ikke længere er bundet af designet fra Mercedes-Benz Sprinter, som man delte de fleste designelementer med i den nuværende Crafter.

Med den nye Crafter har man konfereret tæt med større kundegrupper, hvor man har hentet know how om behov og nødvendighed, når det gælder brug af varebiler i erhvervslivet.

VW har sat en tyk streg under kvalitet og robusthed med den nye model – for det ere n del af det, som giver optimal TCO – Total Cost of Ownership.

Moderne sikkerhedssystemer
Teknisk har bilen alle moderne sikkerhedssystemer – og motorerne er alle hentet fra VW’s plukkelager. De opfylder selvfølgelig Euro 6 normen, som allerede træder i kraft 1. september.

VW har ikke bygget en selvstædig udviklet, stor Van siden 2006, hvor man indgik samarbejde med Mercedes-Benz om at bygge afløseren for LT-modellen, som var blevet produceret siden 1975.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk