Avancerede servicebiler skal ud til kunderne i marken – og den bedre service skal være med til at fordoble salget af Doosan og Doosan Moxy entreprenørmaskiner indenfor de næste tre år.

Leif Tullberg, en af stifterne af DSV, har netop købt det danske importselskab Jamas, der importerer de koreanske Doosan entreprenørmaskiner, og der lægges hårdt ud fra begyndelsen.

Til at styre forretningerne i Kalundborg og Hadsten har han ansat Jens Lundgaard, Skibby, som direktør.

Lundgaard har tidligere været ansat 15 år i DSV Miljø og kender derigennem entreprenørbranchen. Tullberg vil stadig både være ejer og bestyrelsesformand i Jamas.

Fik god pris på Jamas
Da Leif Tullberg i foråret trak sig fra DSV Miljøs bestyrelse efter seks år som formand, regnede han med, det var et farvel til bygge- og anlægsbranchen. Men så fik han tilbudt Jamas, der sælger entreprenørmaskiner, til en god pris.

Dermed var han tilbage i den gren af erhvervslivet, han kender fra de 36 år, han brugte på at gøre DSV Miljø-koncernen til den ledende leverandør af råstoffer, transport-, logistik- og miljøløsninger i Danmark.

Købte DFDS Transport
DSV-koncernen  er en af Europas helt store transport- og logistik-virksomheder – og er kendt for store opkøb i logistik-branchen. Mest kendt herhjemme er koncernens køb af DFDS Transport.

Jamas sælger især gravemaskiner og gummihjulslæssere fra koreanske Doosan, som også står bag den norsk producerede Doosan Moxy dumper (med Scania motor). Den årlige omsætning i Jamas ligger i dag omkring 55 mio. kr.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk