Falck i har flere år brugt Isuzu D-Max som city-vogn i Sverige – nu kommer den specialbyggede pick-up også Falcks abonnenter i Danmark til gode.

Det er et par år siden, at Falck viste deres nye city-vogn på Elmia messen i Sverige – med en speciel østrigsk opbygning fra det østrigske karosserifirma “ABS24 OMArS Austria Pannen & Abschlepptechnik.”

Bil og opbygning har vist sig at være pålidelig, så derfor kommer bilen også i aktion for Falck i  Danmark.

Med 2,5 liter Euro 5 motor

Der er tale om Euro 5 udgaven af Isuzu D-Max, som har den momentstærke 2,5 liters dieselmotor – hvor den nye Euro 6 udgave har en 1,9 liters dieselmotor. Reglerne for Euro 6 er trådt i kraft, der der er tydeligvis givet dispensation i dette tilfælde.

Isuzu er formentlig verdens største producent af dieselmotorer – og producerer ud over D-Max pick up udgaven også lastbiler og busser. P.t. tager importøren af Isuzu D Max, Nellemann gruppen, ikke andre udgaver til Danmark, mens Isuzu busser importeres af Vejstruprød Busimport (VBI).

Tre biler i første omgang

Fra begyndelsen har Falck valgt at sætte tre Isuzu city-vogne ind på opgaver i Danmark.
D-Max har bl.a. 3,5 tons trailervægt, hvis det skulle blive nødvendigt.

”Valget faldt på ISUZU D-MAX grundet den kraftige undervogn, som gør den tekniske ombygningen mulig. Falcks city-vogne skal være meget fleksible, da de bliver brugt til lidt af hvert. Særligt er de efterspurgt til opgaver på lokationer, hvor det fysisk kan være problematisk at få en lastbil ind – primært i byen og eksempelvis i P-kældre. Den allround funktion som Falcks city-vogne skal klare, matcher med de forcer, som ISUZU D-MAX’en kan tilbyde,” siger Jan Bo Eriksen, Aftersales Manager hos Falck Danmark.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk