Efter et længere testforløb med Isuzu D-Maz, har Falck valgt at fortsætte med de japanske pick-up biler, som er stærkt modificerede.

For Falck alck er glade for de populære såkaldte grill biler, som man har købt hos den danske Isuzu importør – biler, som bruges til bjergningsformål af personbiler.

De fleksible biler er specialopbyggede i Italien – og senest har man indkøbt ekstra to biler.

Redde biler i p-kældre

De særlige grill-biler kan løfte de strandede biler op, så bilerne kan blive kørt til værkstedet.

Isuzu D-Max bilerne er opbygget til særlige redningsopgaver – bl.a. med vægt på parkeringskældre – plus den daglige drift.

Jan Bo Eriksen, der er After Sales Manager hos Falck Danmark, var ikke i tvivl om valget af samarbejdspartner på de nye specialbyggede Falck biler.

Bygget af lastbils-producent

”Falck har valgt ISUZU D-MAX til opgaverne af flere årsager. Den primære er til stadighed, at bilen er bygget på en stærk ramme og undervogn. Vi er ikke i tvivl om, at D-max’en er produceret af en lastbilsproducent,” siger Jan Bo Eriksen.

Bilerne anser Falck som godt skruet sammen.

”Vi bruger bilerne til helt specifikke formål, hvilket ikke er småting. Og vi må konstatere at bilerne klarer opgaverne godt. Vi er også meget tilfredse med det samarbejde, vi har med importøren – Nellemann Group. Uden dem havde det ikke været muligt at få bilerne godkendt til gadebrug, da bilerne er kraftigt ombygget. Så det er en lang og møjsommelig proces, men nu er vi i mål”, siger Jan Bo Eriksen.

Vil finde den rette løsning

René Andersen, som er brand og sales manager hos Isuzu Danmark, er glad for, at Falck har valgt ISUZU som samarbejdspartner.

”Vi vil som importør altid gå det ekstra skridt for at finde den helt rigtige løsning til kunden. Vi er, som vores logo også antyder, den professionelle partner, og vi gør en dyd ud af at se muligheder i stedet for begrænsninger,” siger Renè Andersen.

Han peger på, at der er tale om en virkelig tidskrævende indsats for at få bilerne igennem forskellige tests og godkendelses instanser – for at få dem godkendt til det, som Falck har brug for.

Hævet totalvægt

Bl.a. er totalvægten hævet, og dette skal testes og godkendes af et uafhængigt institut i Danmark.

Uden denne godkendelse ville bilerne ikke kunne komme ud at køre i Danmark.

De første biler, som Falck fik leveret, var udstyret med Isuzus 2,5 liter dieselmotor. Nu leveres bilerne med 1,9 liter motorer, som er knap så smidige – men åbenbart smidige nok til at kunne opfylde Falcks ønsker.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk