Nu bliver det lidt billigere at kunne blive ejer af en 2-liter VW Caddy TDI med 170 hk.

Fabrikken i Hannover har fået så mange reaktioner på den hurtige og sporty Edition 30 udgave, at man nu kan tilbyde maskinen i flere udgaver. Samtidig kan man tilbyde Bi-xenon forlygter.

Det betyder, at man kan få motoren i Caddy Highline eller Caddy Maxi som rene varebiler samt som kombi med bagsæde som Comfortline og Highline.

I Danmark i Caddy Maxi
“I Danmark vil den i første omgang ihvertfald kunne fås i Caddy Maxi, siger Nicolai Farganis, produktchef hos Skandinavisk Motor Co. Prisen kendes ikke, men Edition 30 koster 222.690 kr. plus moms.

Herhjemme er der ikke planer om motoren til hvidpladeudgaver, da prisen vil blive ret høj – men den kan bestilles, og måske taxa-markedet er interesseret. Der er kører allerede en del Caddy Maxi som hyrevogn.

Alle med 6-trins DSG-gear

Bilerne har alle 6-trins DSG dobbeltkoblings-gearkasse – så sammen med de 170 hk under hjælmen når man 100 km/t på 8,9 sekunder og en topfart på 196 km/t.

Overskudskraften, når speederen trædes ned, er fabelhaftig – men med sine 350 Nm i moment siger det alt.

Mest dynamiske mini-transporter
Det gør den til den mest dynamiske mini-transporter til dato, hvis man ser bort fra specialbyggede racer-modeller.

Ud over fremragende køreegenskaber, har man alligevel en god brændstoføkonomi, hvis man ikke kører race hele tiden. 15,9 km/l i EU forbrugs-gennemsnit loves der på papiret – svarende til 166 gram CO2 pr. km. Det er på samme niveau som den mindre Caddy med 140 hk TDI teknik.

Nyt til Caddy er at man kan få bilen med Bi-xenon lygter med kurvelys – det vil sige passagerudgaver, kombi, varebiler, Tramper mini-camper udgaven – i forbindelse med såvel diesel, benzin og EcoFuel naturgasmotor. Kørelys er standard og følges op med LED diodelys.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk