(HANNOVER)

Ford Pro har på IAA transportmessen i Hannover netop præsenteret den hidtil mest kraftige udgave af deres Ranger pick-up.

Der er tale om plug-in hybrid udgave med et drejningsmoment på hele 690 Nm og 279 hk, som hentes i en 2,3 liter benzinmotor, som ikke tidligere har været anvendt i Europa – men derimod i USA.

Den 10 trins automatgearkasse er også fra USA, men anvendes i flere europæiske køretøjer fra Ford.

45 kilometer på el

Bilen har en 75 kW elmotor og et 11,8 kWh (brugbart) batteri. Batteriet tager mindre end fire timer at oplade ved hjælp af en en-faset 16 ampere oplader.

Rækkevidden med elektrisk kørsel er opgivet til 45 kilometer – men dertil kommer Pro Power Onboard stikkontakt i ladet til at forsyne op til 6,9 kW værktøj fra det indbyggede batteri.

Et stik, som allerede kan fås i den store 2 tons E Transit i stedet for en generator.

Stormtrak-udgave

Chaufførerne kan vælge, hvornår og hvordan de vil bruge batteristrøm ved hjælp af Auto EV, EV Now, EV Later eller EV Charge-tilstande. Der kan også samles strøm op ved opbremsning mm.

Plug-in hybrid teknikken fås først i en Stormtrack lanceringsudgave – men vil også kunne fås i en mere almindelig Wildtrak udgave. Herhjemme kommer den formentlig i marts måneder næste år.

3,5 tons trailervægt

Nyttelasten er en tons og trailervægten 3,5 tons – som dieseludgaverne. Fords ingeniører har også justeret affjedringen.

Udstyret i Stormtrak-lanceringsudgaven tilbyder bl.a. 18-tommer alufælge, matrix LED-forlygter, fleksible tagbøjler, trailer-assist og et 360-graders kamera som standard. Dertil luksuriøs kabine med B&O lydsystem med 10 højttalere.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk