Ford præsenterer nu deres 2-tons Transit med en 100 millimeter lavere ramme, der giver 200 kilo ekstra nyttelast og lastning uden brug af lift.

Nu vil Ford satse mere på bl.a. distribution, campere og hestetransport. Derfor har man udviklet en udgaven af den forhjulstrukne 2-tons Transit med 100 millimeter lavere ramme.

Det giver både en øget nyttelast på 200 kg og 100 millimeter lavere læssehøjde.

Bedre kort overfor opbyggere

Med denne konstruktion vil man have bedre kort på hånden over for opbyggere – både hvad angår alukasser, biltransport, hestetransport og det lukrative camper-marked.

Den lavere læssehøjde betyder ifølge Ford, at man ikke længere vil behøve en lift bagpå bilen til at laste og losse bilen.

Den nye Transit-version kan allerede nu bestilles hos sin Ford-forhandler. Den fås de tre akselafstande: L2 og L3 – samt L4, som automatisk kommer den med en bredere bagaksel.

Manuel- og automatisk gearkasse

Basisudgave er Transit 350 med forhjulstræk. Motorudbuddet er Euro 6 dieselmotorer på 130 og 170 hk. Der kan vælges imellem 6-trins manuel gearkasse og 6-trins automat gearkasse. Vægten er 3,5 tons – altså lille kørekort (B).

Ford har udviklet den nye udgave efter mange forespørgsler fra kunder.

”Alsidigheden ved Transit er allerede legendarisk. Den nye udgave med lav rammekonstruktion bringer vores tilbud et vigtigt skridt videre frem,” siger Hans Schep, chef for erhvervskøretøjer hos Ford i Europa.

I første halvår i år er der solgt 52.100 Transit i Europa – en stigning på 13 pct. i forhold til samme periode i fjor.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk