Hverken Italien eller USA skal have fornøjelsen at bygge den nye SUV-udgave af Compass, der efter 10 år med et ret kantet karosseri nu følger trop på de seneste Jeep-lanceringen og får et moderne og mere blødt design som f.eks. Cherokee.
Den nye Jeep model skal produceres på fabrikker i Brasilien, Indien, Kina og Mexico, som skal levere de nye biler til 100 lande i verden – bl.a. Danmark, som formentlig får den fra Mexico.
Den vil som alle andre Jeep modeller kunne fås som Van på gule nummerplader.
Efter sommerferien 2017
”Vi forventer den fikse Compass, som er større end Jeep Renegade, kommer til Danmark efter sommerferien 2017. Chrysler har haft fabrikken i Mexico i mange år – og den har eksporteret til hele verden i ligeså mange år. Senest den ”gamle” Compass og Dodge Journey/Fiat Freemont,” siger pressechef Steffen Holm, FCA Danmark.
Den nye Compass skulle world-wode tilbydes med 17 forskellige motorer, tre gearkasser – bl.a. 9 trins automat8c til 4×4 udgaver – og 70 optioner på sikkerhedsudstyr.
Bilen bygges på FCA’s lille og brede 4×4-arkitektur – det vil sige, at man bruger en ny platform, der er en forlænget udgave af platformen fra Renegade udgaven.