Volvo Trucks har netop fået to priser i den prestigefyldte Epica 2012 International Creative Awards.

Det sker i anledning af lanceringen af Volvos nye FH-serie – for Volvo tog helt anderledes marketingmidler i brug end man normalt ser i den branche.

Med 80 km/t
6,5 millioner mennesker på jorden fulgte på YouTube ”The Ballerina Stunt”, hvor 23 årige Faith Dickey fra Austin i Texas gik på line mellem to lastbiler, der kørte af sted med 80 km/t på en uåbnet kroatisk motorvej – den højst tilladte hastighed for en lastbil.

I sidste øjeblik nåede hun fra den en ene til den anden lastbil, inden bilerne nåede en tunnel. Højst nervepirrende.

Solgt på eBay
Volvo Trucks vandt Gold Awards i to kategorier: ‘Automotive & Accessories’ – med det nævnte Ballerina Stunt – samt ‘Automotive Interactive’ for den senere auktion over den først producerede nye FH lastbil på eBay.

“Det føles fantastisk for os at blive anerkendt for vores kampagne, siger Per Nilsson, direktør for Public Relations hos Volvo Trucks.

Større bevågenhed
De to aktiviteter på YouTube og eBay var bare to elementer i forbindelse med lanceringen af lastbilerne, som repræsenterede en ny måde for fabrikken at kommunikere på – og som sikrede, at Volvo fik enorm bevågenhed og kontakt med langt flere folk end en lancering af en lastbil normalt ville sørge for.

Epica Awards blev indstiftet i 1987 og omfatter en bred vifte af kommunikations discipliner inklusive reklamer, Press, PR samt interaktive og integrerede kampagner.

I år bestod juryen af journalister fra 41 specialmedier og web-sides  fra 34 lande.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk