Prisen “Editor’s Choise” er ved den engelske “What van 2013” prisuddeling I Storbritannien gået til den nye, fabriksbyggede Mini Clubvan.

Prisen, som kan oversættes med ”redaktørens valg”, er gået til Clubvan for at kunne præstere stil, effektivitet og klasseledende køredynamik, som i reglen ikke findes i varebiler.

Bilen har gjort et stort indtryk på eksperter fra erhvervslivet efter dens lancering på det spektakulære ”Goodwood Festival of Speeds” tidligere i år.

Varebil med stil
”Mini Clubvan er et af de mest spændende og karismatiske lanceringer i varebils-segmentet gennem mange år. Den giver især mindre virksomheder mulighed for at købe en varebil, som kombinerer en arbejdsbil med en stil, som endnu ikke er set – og det uden at nævne Miniens uden sammenligning enestående køreegenskaber og god brændstoføkonomi. Vi ser frem til bilens endelige lancering, som vil give mindre firmaer noget unikt og tiltalende at præsentere sig i, sagde redaktør for ”What Van”, Paul Barker.

Stil og substans
En kombination af såvel det 860 liter store bagagerum med fordele som eksisterende Mini-ejere allerede kender, Mini Clubvan tilbyder erhvervskunder både stil og substans på vejen. Mini Clubvan bygges på Mini fabrikken i Oxford.

“Vi er henrykte over, at Mini Clubvan er blevet anbefalet af en af de mest indflydelsesrige transportmedier. Interessen for Mini Clubvan har været uden sidestykke – og med en lang udstyrsliste som eksempelvis klimaanlæg og DAB radio kan man for en gangs skyld blande forretning og fornøjelse, sagde Stephen Chater, Corporate Operations Manager ved MINI UK, ved prisoverrækkelsen.

Mangler 5 cm
I Danmark ser det ikke ud til, at den fabriksbyggede Clubvan kan sælges med 50 pct. afgift, da der mangler 5 cm. i varerumlængden – det vil sige, at den kun måler 115 cm mod kravet på 120 cm.
Prøveeksemplar til Danmark.

”Vi får en bil hjem fra fabrikken næste år, som vi skal prøve på at få godkendt. Det ville være nemmere med en fabriksbygget udgave. Men ellers fortsætter vi med vores nuværende Clubman Van (red: med sideruder). Med 50 pct. afgift inklusive moms koster den fra 172.920 kroner, siger informationschef Mette Lolholm, BMW Danmark.

Næste år kommer også det syvende medlem af mini-familien, den 3-dørs Mini Paceman, som bliver cirka 30.000 kroner dyrere end den 5-dørs Countryman. Ingen af dem ventes udbudt som gulpladebiler. Men det står kunderne frit for selv at få en bil synet og godkendt, hvis den ellers holder målene.

Siden Clubman udgaven kom på det danske marked i 2008, er der til og med november i år solgt 86 gulplademodeller. Med med 20 enheder i 2011 og 19 i de første 11 måneder, ser salget ud til at gå fremad igen. Bedste år var intro-året 2008 med 31 enheder.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk