(MOSKVA)

Når man siger lastbiler, siger man jo også trailere – og her dominerer de russiske produkter med deres lave priser på det russiske marked.

Vesteuropæiske mærker har dog et stærkt stigende salg –og her er de fleste repræsenterede i det stærkt stigende russiske marked. På ComTrans ransportmessen i Moskva sidste måned så man bl.a. Kögel, Krone og Schmitz Cargobull.

VOTY.dk  talte på messen med to producenter, nemlig de Schmitz Cargobull og Krone.

Ny fabrik i St. Peterborg
Førstnævnte har fabrikker både i dag i Baltikum og i Kina. For nylig har man også åbnet fabrik i Rusland, ved St.Petersborg. Schmitz Cargobull  solgte 6.760 trailere i fjor – en stigning på 43 pct. i forhold til 2011.

”Vi vil være stede på de store markeder – og målet frem til 2015-2016 er et årligt salg på 60-70.000 trailere. Visse dele af lokalproducerede trailere kommer fra Tyskland – men al import er jo belagt med afgift, siger bestyrelsesmedlem i selskabet Andreas Schmitz.

Andre konditioner i Rusland
For Krone er det p.t. ikke en løsning at producere lokalt. Kvaliteten på stålet i Rusland er ikke god nok, og man ville ikke kunne tilbyde det særlige pulverlakeringsanlæg som fra den tyske fabrik.

”Trailersituationen er helt anderledes i Rusland, hvor man kører længere afstande – således op mod 700 km om dage mod 150 km i Tyskland. Vejene er også dårligere, så det kræver kraftigere aksler og affjedring. Vi bygger de specielle trailere hjemme i Wertle. Men lokalproduktion er i sidste ende jo et spørgsmål om den russiske økonomi vil vokse nok udenfor de store byer samt at infrastrukturen forbedres, siger Jörg Sanders, direktør og ansvarlig for internationalt salg hos trailerproducenten Bernhard Krone.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk