Det er ikke hver dag, at HP ejendomsservice i Hvidovre skifter deres biler. Men det gjorde de forleden. Så skiftede man en række VW-varebiler ud med 22 Renault varebiler.
I alt var der 20 Renault Trafic og to Renault Master med lad. Biler, der de næste tre år udgør rygraden i det firma som Preben Rasmussen etablerede ene mand tilbage i 1998.
Et firma, der i dag er vokset til en omfattende virksomhed med 25 ansatte og mere end 200 ejendomme i Storkøbenhavn, de ansatte har ansvaret for at passe og pleje.
VI ses om tre år
”Næste gang alle biler er samlet, er ved samme tid om tre år, hvor de skal afleveres igen,” siger indehaver af HP Ejendomsservice Preben Rasmussen, da han fik bilerne leveret.
Han havde alle 25 mand i firmaet samlet, så de kunne få nøglerne til deres nye firmabiler, der stod linet op på en lang række hos Renault-forhandler Ejner Hessel i Hvidovre.
Som så ofte handlede skiftet fra VW til Renault om at få et godt tilbud, som Lars Larsen fra Jysk ville have udtrykt det.
Fik et godt tilbud
“Vi fik simpelthen et godt tilbud fra Peter Christensen fra Ejner Hessel, og derfor slog vi til og skiftede mærke. De her biler er omfattet af tre års garanti og service. Og da vi har leaset dem i tre år, så kender vi vores omkostninger, og det betyder meget,” siger Preben Rasmussen.
Han indrømmer, at der har været enkelte medarbejdere, der har været lidt skeptiske over at skulle køre fransk i stedet for tysk.
”Men de kan jo nu ved selvsyn konstatere, at de har fået nye biler med bedre kabineplads end i de gamle,” siger Preben Rasmussen.
Mest solgte i Europa
Hos Renault Danmark er det en glad varebilchef Jonas Nielsen, der forleden deltog i festlighederne i forbindelse med overdragelsen af de nye biler.
“I Europa har Renault de sidste 16 år været det mest solgte mærke i varebiler. Sådan er det ikke i Danmark, men vi arbejder os konstant frem i statistikken. I 2010 solgte vi således 745 varebiler og havde en markedsandel på 4.5 pct.. I 2013 solgte vi 1.930 varebiler og opnåede en markedsandel på 8.04 procent. Og år til dato har vi en markedsandel på 9.7 procent – og vores mål for 2014 er netop 10 procent. Årsagen til væksten er HP ejendomsservice jo et meget godt eksempel på. En virksomhed, der vokser, og som skifter fra et andet mærke til Renault, siger Jonas Nielsen.