De mange avancerede produktnyheder til anlægsbiler var især med til at gøre Volvo Trucks til det bedst sælgende lastbilsmærke i fjor.
De har bidraget til, at knap hver tredje solgte lastbil blev en Volvo.
Med en markedsandel på 29,8 pct. blev det svenske lastbilsmærke markedsleder på det danske marked for lastbiler over 16 tons i 2016.
Flere lastbiler i 2016
I 2016 blev totalmarkedet for lastbiler over 16 tons i Danmark på 4.553 biler, hvilket er en lille stigning på fem procent i forhold til 2015.
En vigtig årsag til det gode resultat, peger man på hos Volvo Group Trucks Danmark, ligger også hos forhandlernetværket, der gør et godt arbejde med at servicere og levere biler til kunderne.
Ser frem til Transport 2016
”Vi er utrolig glade for den tillid, som kunderne har vist os, og for at de har taget så godt imod vores innovative produktnyheder såsom I-Shift med krybegear og opdaterede common-rail motorer. I 2017 vil vi selvfølgelig endnu en gang gøre vores bedste for at leve op til kundernes forventninger, og vi glæder os især til at møde eksisterende og nye kunder på Transportmessen i Herning” siger adm. direktør Lars Bo Larsen, Volvo Group Trucks Danmark A/S.