Renault præsenterer nu eludgaven af den nye Renault Master, som med to batteristørrelser på henholdsvis 40- og 87 kWh har en rækkevidde på op mod 460 km (WLTP) – det bedste hidtil for denne størrelser varebiler i Europa.

Bilen er til salg i løbet af foråret fra såvel Renault personbiler og Renault Trucks.

Præstationerne opnås gennem bilens “Aerovan” design og en ny multienergi-platform, som har været med til at reducere strømforbruget med mere end 27 pct. sammenlignet med den nuværende generation.

20 pct. lavere vindmodstand

Platformen omfatter hovedmotoren, innovativt dynamisk bremsesystem og batteri varmestyringssystem.
Batteripakkerne er indbygget i et enkelt kabinet og designet til kørselsbehov i byer lige så meget
som i forstæder. Og de reducerer ifølge Renault ikke køretøjets nyttelast.

Aerovan designet giver også en 20 pct. lavere vindmodstand. Det er opnået gennem designet, der er udviklet i en vindtunnel. Prototyperne tilbragte tusindvis af timer i tunnelen.

For at imødekomme brugernes krav blev drivlinjens ydeevne opgraderet med en 300 Nm/105 kW motor og et transmissionssystem med et af de højeste udvekslingsforhold i markedet for tunge elektriske varevogne.

2,5 tons trailervægt

Batteriets varmestyringssystem holder temperaturen konstant, hvilket øger batteriets ydeevne og forlænger dets levetid.

Førerhusets klimaanlæg (som leveres som standard) hjælper også med at holde indendørs temperaturen på optimalt niveauer. Det er også med til at sikre optimal rækkevidde.

Ny Renault Master E-Tech elektrisk kan prale af 1.625 kg nyttelast (i en varevogn, der kun kræver et B-
kategori kørekort) og kan trække 2,5 tons. Dens forbrug ved 21 kWh/100 km (WLTP) med 87 kWh batteri.

En 130 kW DC hurtig opladning tilføjer 252 km rækkevidde på 30 minutter. En Wallbox til 22 kW AC fylder
batteriet fra 10- til 100 pct. på under fire timer.

Ny Renault Master E-Tech drives af en 96 kW eller 105 kW motor, i begge tilfælde leveres 300 Nm drejningsmoment.

200- eller 460 km rækkevidde

Den første kører på et 40 kWh batteri og har en ca. 200 km WLTP-rækkevidde (afventer certificering), den anden kører på et 87 kWh batteri med en op til 460 km WLTP-rækkevidde.

Gennem ”Vehicle To Load” (V2L) kan man oplade andre enheder fra en stikkontakt i cockpittet eller lastområdet – det gælder også elværktøj, computere og andre enheder. Man kan også drive kølerum, værkstedsmaskiner, lifts, ekstra varme- eller klimaanlæg direkte
fra batteriet.

Renault Master E-Tech electric er det eneste køretøj i sin kategori, der skal fremstilles i Frankrig: de tre
versioner (ICE, elektrisk og brint), og alle kroppe kommer fra samme produktionslinje i
Batilly (nær Metz, Østfrankrig).

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk