VW Amarok har gået sin sejrsgang i store dele af verden – og herhjemme har bilen i pick-up klassen opnået cirka 30 pct. markedsandel herhjemme.
Nu hæver man ydelsen i den mindste dieselmotor fra 122 hk til 140 hk – vel og mærke uden at det er gået ud over forbruget. 14,7 km/l klarer den nye model i BlueMotion udgave.
2-liter motoren har et drejningsmoment på samme 340 Nm – men nu over et omdrejningsområde mellem 1.600 og 2.250 omdrejninger.
Skærpede præstationer
Præstationerne er skærpet, så den nu klarer at nå 12,6 sekunder mod før 13,2 sekunder. Topfarten er øget med 65 km/t til 168 km/t.
Smidigheden er også forbedret – om end i småtings-afdelingen – med 0,5 sekunder fra 80 til 120 km/t i femte gear.
Den nye basismotor for Amarok fås fra mindste SingleCab med baghjulstræk til to 4×4 udgaver (som tilkobles) med manuel 6-trins gearkasse – i alle tre udstyrsversioner.
Programmerbar kabinevarmer
Varebil-folkene hos VW Nutzfahrzeuge har også opdateret udstyret. Der er lånt RNS510 radio-navigations-systemet fra Transporter Multivan.
Dertil Parc-pilot og bakkamera, drejeligt tågelys (lyser om hjørner) fra Trend-udgaven og detaljer som ”Light and Sight” pakke med kørelys – samt viskere med regnsensor og forsinket slukning af kabinelys.
Bilen har også fået programmerbar kabinevarmer med fjernbetjening.