Citroën Technospace repræsenterer det nyeste teknologi, som Citroën og moderselskabet PSA koncernen kan mønstre – som kaldes kreativ teknologi.

Bilen bliver i efteråret præsenteret som efterfølgeren af C4 Picasso, som er en vigtig bil i Citroëns modelstrategi. Grand Picasso ventes i begyndelsen af 2014.

Siden 1999 er der solgt tre mio. MPV biler med Citroën logo.

12 tommer touch-screen skærm
Takket været en særlig ”Efficient Modular Platform 2” kan man optimere både konstruktion og vægt. Det betyder bl.a. en kun 98 gram CO2 udledning. Helt specielt er udformningen af bilens touch-screen, der er på 12 tommer.

”Lige nu er de små biler jo vigtigst for os og vores forhandlere. Markedet har flyttet sig nedad, så vi især sælger mange C1 og C3. Derfor bliver det også spændende at få vores nye C3 model her i maj måned. C3 er fabrikkens mest solgte bilmodel, siger informationsdirektør Ellen Nørregaad fra Citroën i Danmark.

C3 i mange udgaver
C3 sælges i Danmark også som gulpladebil – til priser fra 82.359 kr. plus moms. Vil man have den større C4 er prisen ca. 110.000 kr. plus moms.

Til sommer bliver det også interessant at se, hvordan den nye C3 Cabriolet vil blive modtaget, men interessen har været stor. 220.000 kroner er prisen – 20.000 kroner mere end DS3 med glastag.

Økonomisk overkommeligt
Den nye stoftag på cabriolet udgaven lukker i på kun 16 sekunder – og det passer godt til den danske sommer.

”Samtidig har vi jo premiere på vores nye Hybrid-Air motor-teknologi, som er en spændende løsning på lavere forbrug og bedre miljø. Tilmed er det meget simpelt med trykluft og tillige økonomisk overkommeligt for forbrugerne, siger Ellen Nørregaard.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk