Hollandske DAF har opdateret deres mindste LF model, så den designmæssigt kommer på linje med de større CF- og XF modeller – det gælder ny front, nyt instrumentbræt og forbedrede sæder.

Tillige kan man nu få en rude i højre dør for bedre udsyn.

En ny 3,8 liters PAKKER PX-4 motor på 3,8 liter fås nu i ”LF City” modellen, der er udviklet til distributionskørsel i byer.

Motoren fås med to forskellige effektnormeringer til 7,5 ton versionen: 115 kW/156 hk og 127 kW/172 hk med et maksimalt drejningsmoment på hhv. 500 Nm og 600 Nm ved et omdrejningstal på mellem 1.200 o/min. og 2.000 o/min.

Allison automatgear til 19 tons

Dertil kommer hurtigere udvekslinger, så man kan køre med lavere omdrejningstal – og man kan nu få Allison automatgear på den kraftige 19 tons LF model.

Takket være de nye, hurtigere udvekslinger på op til 3,31:1 er omdrejningstallet blevet reduceret med 150-200 o/min. ved marchhastighed. Det giver brændstofbesparelse på op til 6 pct., samtidig med at det lavere støjniveau fra motoren øger chauffør-komforten.

Nyt er også mulighed for DAF’s ”Connect” flådestyringssystem for øget transporteffektivitet.

Komplet sikkerhed

For opbyggere er der nu endnu flere opbygningsmoduler at vælge imellem – og specifikke konfigurationer for akselafstand og bageste overhæng til kasse- og renovationsopbygninger.

Derudover gør de lange akselafstande det muligt at montere brændstoftanke med en kapacitet på op til 1.240 liter. Dette er unikt for LF modellen. Det giver den en større arbejdsradius.

Standard for LF over otte tons totalvægt er AEBS nødbremsesystem, FCW kollisions-advarsel fortil, ACC adaptiv fartpilot og LDW linjevogter.

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk