Notice: Function add_theme_support( 'html5' ) was called incorrectly. Du skal sende en række af typer. Se venligst Fejlfinding i WordPress for mere information. (denne meddelelse blev tilføjet i version 3.6.1). in /var/www/www.varebilogtransport.dk/www/wp-includes/functions.php on line 5831
Ford lastbiler nærmer sig

Ford Trucks er nu kommet til det fjerde marked i Vesteuropa – efter Portugal, Spanien og Italien kom med i 2019. Man er nu nået til Belgien, hvor Ford Truks har fået et samarbejde med den belgiske forhandler Herman Noyens Trucks NV.

Dette firma har haft samarbejde med Ford Trucks gennem 25 år.. Målet i Belgien er en markedsandel på fem procent.

Ford Trucks planlægger fire forhandlere mere i Belgien i år. Faktisk er Belgien det 19. eksportmarked for Ford Trucks indenfor tre år.

Fortsætter aktiviteterne

På grund af Corona-krisen er udvidelsen i de vesteuropæiske lande forsinket, men nu fortsætter fabrikken sine aktiviteter – og man har allerede planer om at få aftaler med forhandlere i Frankrig. Holland, Luxembourg og Tyskland. Det udtaler Ford Trucks’ Vice President, Serhan Turfan.

Han har tidligere udtalt, at man vil ind på alle de vesteuropæiske markedet – i første omgang i lande med venstrestyrede biler.

Altså ikke Storbritannien, hvor Ford oprindeligt byggede sine Cargo- og Transcontinental-lastbiler, eller Irland.

Service i Danmark på plads

Skandinavien er på tavlen – har den tyrkiske ledelse tidligere meldt ud – men foreløbig har fabrikken aftaler om serviceværksteder for de Ford-lastbiler, der allerede ses på landevejene herhjemme med især østeuropæiske nummerplader.

For det var i Østeuropa, man først lancerede de nye Ford-lastbiler.

I Danmark er TIP Trailer Services autoriseret servicepartner med fem danske lokationer til at servicere og reparere lastbiler fra Ford Trucks, skriver fagbladet Lastbilmagasinet.

Truck of the Year 2019

Ikke mindst titlen International Truck of the Year 2019 for Ford F-Max har skabt ekstra interesse hos vognmænd i Europa – men også det gunstige prisniveau spiller ind. Men indtil nu tilbyder man kun 4×2-trækkere af Ford F-Max modellen. Andre akselkonfigurationer er dog planlagt.

”Vi har taget faste og sikre skridt – et efter et – i vores strategiske vækst-rejse i det vestlige Europa. De succesfulde resultater, vi har opnået på kort tid, har været en vigtig drivkraft for vores mål i den internationale lastbilsarena. Vil vil fortsætte vores vækstplaner for Europa uden at sætte farten ned,” udtaler Serhan Turfan i forbindelse med de nye aktiviteter i Belgien.

Fabrikken vil nu også indlede on-line salg af lastbiler og har etablered en Web-forretning.

To nye F-Max udgaver

Senest er produktionen af F-Max modeller udvidet med luksus-udgaven Blackline og den særlige L-udgave med længere akselafstand og mulighed for en 1.350 liter tank, der skulle sikre 5.000 km. rækkevidde.

Dertil kommer nye specifikationer så som 9-trins ZF EcoTronic-automatgearkasse, LED-lygter, GPS styret adaptiv fartplot – og øget brug af connectivity. Førstnævnte vil kun blive produceret i 250 enheder.

Man introducerer i år også ”Eco+ mode”, som sikrer fem pct. bedre brændstoføkonomi – ved at sætte en begrænsning ind på motoren, så ydelsen kun er 450 hk i stedet for 500 hk. Dertil max hastighed på 85 km/t.

Bygger også Ford Transit

Ford Trucks er en afdeling af Ford Otasan, der er et joint-venture samarbejde mellem Ford Motor Co. og det tyrkiske Koc Holding.

Ford Otasan er måske mest kendt for produktionen af Ford Transit varebiler på en relativt ny fabrik i Kocaeli provinsen – ikke langt fra Istanbul.