Rene elbiler har endnu aldrig solgt udpræget som gulpladebiler – undtagende rene el-varebiler som Nissan e-NV 200 og Renault Kangoo.

Men måske bliver det anderledes med den kommende Ampera-e, der vises på biludstillingen i Paris. Den er mere kantet end den tidligere Ampera – og da elbiler er blevet noget dyrere efter at elbiler ikke længere er fritaget for afgift, så kan det betyde, at der kommer flere Van-elbiler.

Den tidligere Ampera var ret dyr, da den kom til salg herhjemme – så det var næsten kun som gulpladebil, den blev solgt.

Fine præstationer
Den nye Ampera-e har en lynhurtig acceleration. 0-50 km/t kan klares på 3,2 sekunder, og en acceleration fra 80 til 120 km/t kan klares på 4,5 sekunder. Præstationer, der normalt kun findes på Opels OPC modeller.

Drejningsmomentet på Ampera-e er 360 Nm og topfarten 150 km/t. Ampera-e får længere rækkevidde end de fleste andre elbiler, oplyser Opel.

Batteripakken er gemt fladt under gulvet for at sikre så meget plads i kabine/varerum som muligt. Ampera-e har et varerum, der kan sammenlignes med mellemklassebiler.

Infotainment-systemer
Passagerer i Ampera-e får mulighed for at koble op til bilens Wi-Fi hotspot med 4G forbindelse til omverden. Bilen har nyeste generation af Opels Intellilink infotainment og OnStar service, hvor man kan få hjælp hos en servicemedarbejder på Opels servicecenter.

Systemet er kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto, så passagerer har fuld adgang til deres egen musik og kan downloade film fra nettet via det indbyggede Wi-Fi, hvor op til syv enheder kan tilkobles på samme tid.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk