Opel markedsførte for over 25 år siden en terrængående bil med navnet Frontera – produceret i samarbejde med fabrikkens daværende samarbejdspartner Isuzu, der havde deres egen Trooper model.
Nu har Opel så genoplivet Frontera-navnet, men der er tale om en helt anden bilmodel.

Det er dog endnu uvist, hvornår den nye Frontera kommer til Danmark.

Populær som Van

Dengang var bilen grundet andre beskatningsregler meget populær som gulpladebil – og den nye udgave vil formentlig også kunne sælges som Van.

Modsat forgængeren, der mest blev solgt i dieseludgave, kommer den nye udgave i en elektrisk og i en 48 volt-hybridudgave – med teknologi fra Stellantis koncernen,  som Opel i dag hører under.

“Med sit design, sin rummelighed, sine smarte løsninger og sine effektive drivlinjer appellerer vores nye Opel Frontera til en bred vifte af kunder, der gerne vil skille sig ud fra mængden,” siger Opel CEO Florian Huettl.

Autobahn Proof

I Frontera får forsæderne det patenterede Intelli-Seat-system, der er udviklet til at lindre presset på halebenet og sikrer god komfort, selv på længere ture.

Ingeniørerne i Rüsselsheim har også lagt stor vægt på bilens undervogn og vridningsstabilitet for at sikre, at den nye Frontera er retningsstabil og ligger godt og solidt på vejen, også på den tyske autobahn – også kaldet ”Autobahn Proof.”

Opels Vizor designsprog, som kendes på flere af Opels modeller, går igen her – endda med en ny udformning af Opel logoet.

Helt ny designpolitik

Formerne på Frontera er ikke set tidligere på en SUV fra Opel – bl.a. med store skærmkasser og de beskyttende skærme rundt på bilen.

Interiøret er digitaliseret med to 10″ skærme, hvor den ene fungerer som multimedieskærm i midten af instrumentbordet, og den anden til kørselsinformation og speedometer placeret bag ved rattet. Rattet er i øvrigt et helt nyt Opel-rat.

Opel har udviklet et fleksibelt aflægningssystem i centerkonsollen, hvor større genstande som f.eks. en pc kan fastgøres forsvarligt med en rem.

Som varevogn er der plads til cirka 1.600 liter gods. En tagræling kan fås ekstra og giver mulighed for at placere op til 200 kilo på taget.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk