Det er nok tvivlsomt om den engelske hamster Charly har kørekørt til lastbil, men den specialtrænede hamster vil utvivlsomt sikre Volvo Truck Corporation i Sverige et nyt fimhit efter bl.a. videoerne ”The Ballarina Stunt” med linedanseren, der går på line mellem to lastbiler med 80 km/t forud for FH præsentationen i fjor – og senest filmen ”The Hook” med Volvo præsident Claes Nilsson balancerende 20 meter over havnen i Göteborg til FMX præsentationen for nylig.

Ingen rækværk
I den nye stunt styrer hamsteren Charlie FMX lastvognen fra bunden til toppen af et stenbrud – med mange hundrede meters højdeforskel og med snævre sving uden rækværk – og hamsteren viser dermed, hvor let det er at manøvrere en 15-tons tung anlægslastvogn me den nye Dynamic Steering.

Filmen er optaget i Spanien under afspærrede fohold – og den instrueret af Jamie Rafn.

Vise tekniske nyheder
Lars Terling, Vice President,  Marketing Communications Volvo Trucks
fortæller, at stuntfilmene er en del af en strategi, der går ud på at visualisere/vise de tekniske nyheder fra Volvo Trucks.

Temaet i denne video er Volvo Dynamisk Styring, en revolutionerende ny teknik, som fjerner belastningen, der er forbundet med at dreje rattet for chauffører over hele verden – og som gør det muligt for en hamster på 175 g at styre lastvognen.

Flere film i vente
Lars Terling afslører, at der kan komme flere livetests fremover. Charlie er en specialtrænet hamster fra England. Lastvognen, den styrer, er en ny Volvo FMX.

Birollen spilles af den erfarne chauffør Seon Rogers, som har fødderne på pedalerne og en gulerod i hånden for at forhindre, at Charlie kører dem ud over kanten.Filmen blev optaget i et stenbrud i Los Tres Cunados, Spanien.

Vil lette mange rygge
“Vi var meget skeptiske i begyndelsen, men samtidig kunne vi se, at det var en sjov måde at vise, hvor let det er at styre med Volvo Dynamisk Styring,” siger Lars Terling

“Jeg ved, det er svært at tro, at en hamster kan styre en lastvogn, men hamsteren Charlie gjorde det. Det du ser i filmen, er virkelighed. Det er en helt ny måde at styre, som vil ændre lasvognschaufførernes liv – det vil lette mange rygge,’’ siger Lars Terling.
.’’

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk