Toyota Material Handling Europe har valgt at tilbyde hydrostatisk transmission i første omgang til Tonero gaffeltruck serien af dieseltrucks med kapaciteter fra 2,0- til 2,5 tons. Det sker for at imødekomme kundekrav – og for at dække alle truckføreres ønsker.

Den nye transmission vil være et alternativ til konverter-systemet. På sigt bliver det en valgmulighed for alle truck i Tonero serien.

Japansk og tysk teknologi
Den nye Toyota Tonero hydrostat truck er designet og produceret i Europa. Den er udstyret med en japansk industrimotor og en tysk produceret hydrostatisk transmission.

Den giver de samme fordele og de samme Toyota kvalitetsstandarder som hele Tonero serien – med andre ord fin stabilitet takket være det integrerede SAS-system (System for Aktiv Stabilitet) og et lavt tyngdepunkt samt godt udsyn hele vejen rundt, som betyder effektiv og sikker materialehåndtering.

Toyota Production Sysem
Den er produceret efter Toyota Production System (TPS), der bevirker at trucken er både pålidelig og holdbar.

”Vores beslutning om at bringe den hydrostatiske transmission på markedet er baseret på krav, der kommer fra vores kunder og kundeemner. Vi vil skabe gaffeltruckløsninger, der kan passe til enhver truckfører og til alle opgaver, “siger Craig Walby, Director Product Management hos Toyota Material Handling Europe.

Kaizen princippet
Toyota Material Handling vil fortsætte med at foretage løbende forbedringer (på japansk: Kaizen) på deres produkter, produktionsmetoder og services for hele tiden at forbedre kundetilfredsheden.

Toyota gaffeltrucks har været repræsenteret på det danske marked i knap 50 år. Toyota Material Handling Danmark er en del af Toyota koncernen og har en årlig omsætning på 500 mio. kr. og mere end 240 medarbej¬dere.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk