Nu kan Falck Assistance føje yderligere to ombyggede Isuzu D-Max pick-up modeller til vognparken – for første gang med status som lastbiler .

De to nye opbygninger er helt specielle, da de er ændret til “Lastbil N2” med en totalvægt på hele 3.700 kg. Det er 600 kg mere end standardversionen af D-Max.

Årsagen til at totalvægten hæves til 3.700 kg er, at køretøjerne på den måde opnår større kapacitet på løfteanordningen monteret bag på køretøjerne. Dermed kan køretøjerne anvendes til transportopgaver af større og tungere biler end tidligere.

Omfattende proces

Ombygningen til N2 lastbil er en omfattende proces, men Isuzu Danmark har sørger for, at køretøjerne bliver testet og afprøvet efter Færdselsstyrelsens gældende regler. Til sidst er de blevet synet og godkendt inden de er frigivet til drift.

Importørens officielle modelprogram med en Isuzu D-Max Single-Cab, en Crew-cab og en Extended-cab er til at overskue.

Men man har specialiseret sig i ombygning af Isuzu D-Max pick-up, så den bliver skræddersyet præcis til det formål og de arbejdsopgaver, den skal løse.

Større Isuzu flåde

For som salgsdirektør hos Isuzu Danmark, René Andersen selv siger: ”Hvis kunden kan tænke det, kan vi lave det.”

I forvejen har Falck i øvrigt en større flåde af Isuzu D-Max modeller, der er ombygget som bjergningskøretøjer til bl.a. tæt bymiljø, parkeringshuse og kældre.

Isuzu Danmark AS blev etableret i sommeren 2014 og et datterselskab i Nellemann koncernen.