Renault har nu offentliggjort navnet på deres nye Crossover i det såkaldte C-segment – og det blev Kadjar.

En bils navn skal både lyde godt – på forskellige sprog – og referere til bilens kvaliteter. Det lykkedes fint med fabrikkens første Crossover i B-segmentet, Captur – som herhjemme er en af de mest solgte glpladebiler i sin klasse – så er det spændende med Kadjar.

Kadjar er et sammensat ord – bygget op af to elementer ”KAD” og ”JAR”.

Et eventyr
Kad er inspireret ad navnet quad, der er et firhjulstrukket køretøj, der kan tage én hen, hvor vil vil. Jar er en reference til noget fransk, nemlig agile og jaillir, der betyder adræt og det, at noget impulsivt opstår.

”Så navnet skulle lede tankerne hen på eventur, og det at være i stand til at opdage nye steder og se nye muligheder,” siger Søren Hyltoft, pressechef for Renault i Danmark.

Kadjar vises live den 2. februar i Paris, men op til den dato sker den gradvise afsløring på nettet.

Navn på kampagne
”KADJAR er således navnet på den teaser kampagne, som på de sociale medier gradvist afslører den nye bil. Fra i dag – 26. januar – vil Renault være specielt aktiv på de sociale medier for at præsentere den nye bil verden. Nye fotos og videoer bliver uploaded dagligt indtil klædet trækkes fuldstændigt af Kadjar den 2. februar af ingen ringere end Carlos Ghosn,” fortæller Søren Hyltoft.

Renaults alliancepartner Nissan var jo også dem, der opfandt Crossover-bimodlen med deres Qashqai, som stadig er den mest solgte Crossover i Europa.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk