(HANNOVER)

Per Lavmand havde ikke regnet med at tale med så mange interesserede besøgende og andre udstillere, da han udstillede på verdens største transportmesse, IAA i Hannover.

”Vi har aldrig udstillet udenfor Danmarks grænser før med vores Hylliflex system – og det er utroligt konstant at skulle tale med interesserede besøgende,” siger Per Lavmand, der er indehaver af firmaet Lavmands i Ringsted.

Han udstillede en trailer fra transportfirmaet Stokholm udstyret med Hylliflex systemet i udkanten af IAA udstillingen – op mod en testbane med lastbiler – mens andre medarbejdere med Per Larsen som dem demonstrerende var i en hel i nærheden med en mindre lastbil.

Fire år og 15 mio. kr.
Fire års arbejde og en investering på 15 millioner kroner har det hidtil kostet at udvikle det spændende Hylliflex system, der gennem løftesystemet både sikrer fuld udnyttelse af traileren og optimal sikkerhed, fordi alt er surret fast.

Siden den spæde start er opbygningen blevet billigere fordi man bl.a. får en del af pladeforarbejdningen foregå i bl.a. Polen – men kvaliteten er fin, fortæller Lavmand.

”Jeg fik besøg af en vognmand fra Stuttgart med 80 biler, og han kunne garantere, at et lignende system ikke fandtes i Tyskland. Der kom også mange besøgende fra Asien, men de var især interesserede i at fotografere systemet,” siger Per Lavmand med et smil.

Flere referencer
Et info-ark med fotos og mål skrevet på engelsk blev fulgt med i en mundtlig forklaring og en demonstration af systemet. Meget enkelt og meget informativt. Med fem eksempler på kundeopbygninger.

Betjeningen af systemet kræver lidt oplæring – det gælder bl.a. i betjening af bl.a. liftsystemerne – for som Per Lavmand siger: Hylliflex er for folk med hjerne.

”En af vores kunder er renovationsfirmaet Marius Pedersen, der kan have 63 skraldecontainere med på ladet mod før 36. Det betyder rigtigt meget – og alle vores kunder melder om bedre udnyttelse af lastrummet,” siger Per Lavmand.

Satser på Hylliflex
I dag udgør omsætningen fra Hylliflex systemet kun fem procent i karosserifirmaet Lavmands.

”Man kan sige, at vi stadig mere er et værksted, men vi vil gerne være en produktionsvirksomhed, hvor den største del af omsætningen kommer fra eksport af vores Hylliflex system – men det går da også i den rigtige retning,” siger Per Lavmand.

Han har fået to hjemmesider i gang – dels det kendte lavmands.dk og dels det nye hylliflex.dk.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk