Der er en verden til forskel fra den normale Daily, som vi kender fra bl.a. distributionsopgaver, og den professionelle 4×4 udgave. Men det ind- og udvendige design samt motorudbud er det samme – det gælder også den nye model, som fortsat fås som enkelt og dobbeltkabine.

Bilen er fuldt terrængående – og formentlig kan kun en kampvogn komme længere. I Italien er den meget anvendt af militæret – herhjemme er der en del offentlige myndigheder og entreprenører, der har valgt den seje italiener.

Daily 4×4 fås i to versioner med akselafstand 3.050 mm eller 3.400 mm – og som dobbeltkabine med akselafstand 3.400 mm, der kan transportere et mandskab på syv personer. Derudover fås den i to forskellige totalvægte på 3,5 og 5,5 tons, samt som basischassis til særlige opbygninger som autocamper, minibus og andre skræddersyede løsninger.

Central reduktions gearkasse
Seks-trins gearkassen med overgear er koblet til den centrale reduktionsgearkasse med dobbelt reduktion, så man opnår 24 gear fremad, og takket være de tre differentialespærrer er bilen i stand til at takle enhver hældning og enhver type terræn uden at gå på kompromis med kørekomforten.

Indvendigt er komforten som i et landevejskøretøj. Takket være det nye ergonomiske sæde kan føreren få en fin komfort – som også takket være den store frontrude, den enkle placering af betjeningsgreb og knapper i førerhuset og et mere effektivt klimaanlæg end tidligere. Det fås i både automatisk og manuel version.

Daily 4×4 udmærker sig ved en styrke og en robusthed takket være dens specielle chassisramme med længdevanger. Det letter opbygningsarbejdet og sikrer robusthed under de fleste anvendelsområder.

Klarer ekstrem terrænkørsel
Frontens kasseprofil sikrer den robuste rammekonstruktion, der kan modstå de kraftige påvirkninger fra den mest ekstreme terrænkørsel. Desuden er bilen udstyret med forkofanger i stål , der er konstrueret i tre stykker, som gør vedligeholdelse billigere.

Bag på chassisrammen er monteret en underkørings-kofanger, som beskytter køretøjet i tilfælde af påkørsel bagfra. For ikke at forringe de terrængående egenskaber kan underkørings-kofangeren løftes – eksempelvis i terrænkørsel.

Bilen er udstyret med en 3-liters turbodiesel Fiat Power Train motor, godkendt i henhold til  Euro 6 Heay Duty. Der er tale om en 4-cylindret motor med variabel turboladergeometri og højtryks common rail-indsprøjtning. Motoren yder 170 hk med en moment på 400 Nm.

Både EGR og SCR
Kombinationen af EGR-systemet (Exhaust Gas Recirkulation) til recirkulation af udstødningsgassen og SCR-efterbehandlingssystemet (Selevtive Catalytic Reduction)  sikrer den bedste præstation, hvad angår reduktion af emissioner og forbedring af brændstofforbruget.

Bremsesystemet er af samme type i versionerne på 3,5 og 5,5 tons, med skivebremser på forakslen og tromlebremser på bagakslen. Desuden er der ESP (Elektronic Stability Program).
Iveco 4×4 har et stort udvalg af kraftudtag til montering på både gearkassen og fordeler-gearkassen, som kan udstyres med offroad- eller onroaddæk – og som er forberedt til frontmonteret udstyr som spil og sneplov.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk