Notice: Function add_theme_support( 'html5' ) was called incorrectly. Du skal sende en række af typer. Se venligst Fejlfinding i WordPress for mere information. (denne meddelelse blev tilføjet i version 3.6.1). in /var/www/www.varebilogtransport.dk/www/wp-includes/functions.php on line 5831
Ny Ford minivan fra Indien

Det er moderne med små SUV’er, og Ford har efterhånden god ekspertise i de praktiske køretøjer.

Den nye Kuga er lige præsenteret – og næste år kommer EcoSport til landet.EcoSport kommer fra Fords fabrik i Indien – et kæmpe vækstområde, modsat Europa, hvor salget er styrtdykket og Ford har måttet lukke fabrikker.

Bilen, der er bygget på en Fiesta platform, er egentlig ”født” i Brasilien, hvor Fords ingeniører fandt den i programmet. Den er senere blevet moderniseret væsentligt, så den inde og ude svarer til de nyeste Ford-principper.

Kun med to-hjulstræk
”EcoSport er egentlig en afløser for den europæiske Ford Fusion. Vi planlægger også kun at markedsføre EcoSport i Europa med to-hjulstræk, selvom den oprindelige brasilianske model også kan fås med firehjulstræk, siger chefingeniør på EcoSport-serien, Nick FitzGerald.

FitzGerald understreger, at behovet og efterspørgslen på 4×4-biler i dette såkaldte B-SUV segment er meget lille.

EcoSport bygges også i Kina og i Rusland. Især det russiske marked er meget stort for denne type biler.

Højt udstyrsniveau
”VI har valgt et højt udstyrsniveau med bl.a. aluminiumsfælge som standard. Men stadig til en fornuftig pris, hvor den kommer til at ligge under Opel Mokka, som er nummeret større. Den største konkurrent bliver Nissan Juke, som har over 70 pct. af markedet for B-SUV biler i Europa, siger Nick Fitzgerald.

Man kan også vælge at se EcoSport overfor lavprismodellen Dacia Duster, der også kun fås med forhjulstræk, men i udgaven Stepway med en højere frihøjde.

Med tilladelse fra USA
”Normalt spørger vi ikke om lov i hovedsædet i Dearborn i USA til at kopiere en bilmodel fra et land til et andet, hvis det giver god mening – som med brasilianske EcoSport, som så bygges i Delhi både til dele af Asien og Europa – men når vi skal ind på så stort et marked som Rusland, skal vi lige have accept, men det er tilgæld sjældent et problem at få, når et projekt er gennemarbejdet, siger Nick FitzGerald.

Leave A Reply