Senere i år vil Volkswagen præsentere den nye pick-up modelserie af arbejdshesten Amarok, som efter en kort pause vender tilbage i Europa – og Danmark.

Den nye Amarok er udviklet i samarbejde med Ford i bl.a. Australien og Sydafrika. Ford skal både bygge sin egen Ranger udgave og Volkswagens Amarok på Fords fabrik i Silverton i Sydafrika.

Fortsat 3-liter V6 diesel

Den hidtidige Amarok, der i en periode fortsat bygges i Argentina, var kendt for sin momentstærke 3-liters V6 diesel-motor, og den nye Amarok vil fortsat kunne fås med V6 teknik.

Det er dog ikke meldt ud, hvem der producerer V6-motoren – men Ford får også en V6 diesel variant som supplement til deres 2-liter dobbelt turbo udgave.

Den nye Amarok kommer med et væld af nye funktioner. Disse omfatter en lang række nye førerassistent-systemer, der ikke før er set i dette segment.

Bedre off road egenskaber

Der meldes om en ny Amarok, der får bedre off road egenskaber end forgængeren takket været mere frihøjde.
Den nye VD diesel maskine vil ikke kun glæde de nuværende Amarok fans, men også inspirere nye målgrupper til luksus pickup’s.

Amarok er designet mere sporty end før. Indeni vil man oplevere bedre komfort og flere tilslutningsmuligheder.

Bredere karosseri

Albert-Johann Kirzinger, der er designchef hos Volkswagen Nutzfahrzeuge beretter, at en europalle fortsat vil passe mellem hjulkasserne igen – og eksternt er den nye Amarok vokset ti centimeter til 5,35 meter i længden, og dens karosseri vil også være bredere end den nuværende version.

Amarok fra Volkswagen Erhvervskøretøjer har været tilgængelig i serieproduktion siden 2010. Dens navn er afledt fra inuit-sproget og betyder ulv.

P.t. solgt 815.000 enheder

Siden 2016 har anden generation med sin standard V6 diesel glædet kunderne på Amarok-markederne. Mere end 815.000 køretøjer er blevet solgt på tolv år.

Amarok er udviklet af hold i Australien og Europa.

 

 

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk