Continental Dæk Danmark og European Breakdown Service har indledt et samarbejde, der sikrer hjælp til chauffører, når de er strandet med dækproblemer på landevejen et sted i Europa-

Siden 2010 har European Breakdown Service hjulpet chauffører i Europa med at komme tilbage på vejen efter nedbrud.

På under et årti er virksomheden blevet et af de førende leverandører af international vejassistance til erhvervskunder inden for såvel gods- som persontransport.

Chaufføren er presset

I sådan en situation er chauffører allerede pressede, når de taster telefonnummeret hos European Breakdown Service.

“Det er frustrerende at holde stille, og derfor stiller vi ekstra høje krav til vores service. Kunden har nemlig behov for mere støtte end en dansktalende hjælp i den anden ende af telefonen,” siger salgschef Steffen Skødt Pedersen fra European Breakdown Service.

Virksomhedens medarbejdere er brancheeksperter med erfaring om netop de tunge køretøjer. I Danmark har European Breakdown Service hovedsæde i Haderslev.

Conto360 Fleet Service

Her hjælper og guider man strandede chauffører i hele Europa. Blandt disse er også Continental Dæk Danmark’ danske og udenlandske chauffører, der via Conti360 Fleet Service får eksperthjælp til at få de tunge køretøjer hurtigt videre.

”European Breakdown Service kan tilbyde kunderne dét, de har brug for – hurtig, nem og sikker hjælp. Virksomheden er specialist inden for transport og erhvervskøretøjer. Den mangeårige erfaring og brancheviden er den stærkeste force, når kunderne skal hjælpes. En egenskab, som vi selv arbejder med at skabe oplevelsen af hver dag, og som er grundlæggende årsag til samarbejdet,” siger adm. direktør Georg Nielsen, Continental Dæk Danmark A/S.

Website med hotlines

Samarbejdet mellem de to virksomheder betyder, at Continental Dæk Danmarks kunder vil få fat på én af European Breakdown Services medarbejdere, hvis de skulle opleve dækhavari.

Som et supplement til Conti360 Fleet Service har Continental også lanceret en website, hvor man kan finde de europæiske landes hotlines, herunder nødnumre til politi og ambulancer samt informationer om protokoller og regler i tilfælde af nedbrud.

Tid er penge, og hvis chaufførerne holder stille på landevejen grundet nedbrud – som måske er en punktering – er det dyrt for virksomheden og frustrerende for chaufføren.

”Nogle lande har helt specifikke regler for, hvordan et nedbrud skal håndteres, og derfor har vi samlet hele hjælpen ét sted, så det er nemt for chauffører og flådeansvarlig at finde telefonnumre og information, så de hurtigt kan komme videre,” siger Georg Nielsen.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk