Kampen om varebils-kunderne er intens, men Renaults varebilsprogram har været yderst succesfyldt – også herhjemme. I Europa er Renaults varebiler på førstepladsen gennem 17 år.

Forhandlerne har været konkurrencedygtige – med fornuftige totalomkostninger, når kunden køber en Renault varebil. Modellerne Trafic og Master ligger begge langt fremme på salgslisterne herhjemme. Kun Kangoo har haft det svært.

Nu præsenterer Renault så en styrkelse af eftermarkedet i Europa, hvor man opdaterer Pro+ servicekonceptet til ekspertniveau.

Pro+ Ekspert i Danmark
”Herhjemme vil alle Pro+ forhandlere blive opdateret til Pro+ ekspertforhandlere. Det gælder bl.a. flere landsdækkende forhandlere så som udvalgte afdelinger hos Autohuset Vestergaard, Bjarne Nielsen, Bjarne Hessel, Pedersen og Nielsen samt Sondrup Bilcenter,” siger pressechef for Renault Danmark, Søren Hyltoft.

Kunden skal yderligere i centrum – og han eller  hun skal ikke gå forgæves til en forhandler, som tillige nu skal have længere åbningstider for den professionelle kunde.

Her skal der være en bred vifte af køretøjer, som kunden skal være klar til at prøvekøre – uden forudgående tidsbestilling. Og der tales også om biler med opbygninger.

Parat med erstatningsbiler
Der skal også være et udsnit af erstatningsbiler klar til kunderne, så arbejdet kan fortsætte trods et nedbrud  og bilerne skal være af samme type, som bilen, der er i stykker.

Forhandleren kan selvfølgelig ikke have alle 640 udgaver af varebiler holdende, som Renault kan levere.

De dedikerede Pro+ ekspert-forhandlere skal både har varebils-specialister i salgslokalet og på værkstedet. Sælgerne skal vide alt om finansiering og opbygninger – og kunden skal allerede  på internettet kunne finde svar på sine spørgsmål om erhvervskøretøjer. En ny digital faktura er i øvrigt også udviklet.

Forberedt for varebiler
Værkstedet skal have særlige varebilspladser, hvor liftene også an løfte en tung Renault Master varebil.

”Erhvervskunden forventer en anderledes kunde end privatkunden – fordi hans eller hendes varebil er et værktøj. Der er tale om en gruppe folk, der forventer en anderledes know-how og et velfungerende eftermarked,” siger Fabian Goulmy, der er Expert Brand Manager for Renaults varebiler.

Der er åbenbart tale om en så stor forbedring af eftermarkedet for  erhvervsbiler, at den enkelte forhandler kommer til at investere ganske mange penge i medarbejdere udstyr og demobiler – men Fabian Goulmy understreger dog, at der er tale om erhvervsbilssatsning, der ikke skal gå udover den service, som privatkunderne skal have.

Fakta Ekspert Pro+ (variationer fra marked til marked):
Et 100 pct. erhvervsområde for salg og service.
Specialtrænede sælgere og værkstedsfolk på varebiler.
En udvidet antal erhvervsbiler hos forhandleren – med opbygninger.
Et systematiseret tilbud om at prøvekøre varebiler – uden tidsbestilling.
Et klart salgstilbud inden for 48 timer – inklusive opbygninger.
Finansieringstilbud tilknyttet erhvervskunder.
Tilbud om eftermarkeds-kontrakt, når bilen leveres.
Udvidede åbningstider for erhvervskunder.
Dækning af Renaults erhvervsbiler op til maksimum for markedet (op til syv tons).
En fuld værkstedsdiagnose indenfor en time.
Tid på værkstedet indenfor otte timer – uden forudgående aftale.
Ved reparationer tilbagemelding med overslag til kunden og tidshorisont indenfor fire timer.
Klar med forklaring på reparation og overslag inden reparation påbegyndes.
Kan kundens varebil ikke køre videre, skal en erstatningsbil i samme kategori tilbydes

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk