En meget special transportopgave er løst af Isuzu Danmark, som netop har leveret en D-Max til virksomheden Apollo Tech ApS i Kokkedal.

Den leverede pick-up skal fragte en særlig UTV, ”Utility Terrain Vehicle,” rundt til opgaver – faktisk ikke kun i Danmark, men i hele Skandinavien.

Produceres i Ukraine

Brandslukningskøretøjet er bygget af firmaet Quadro International LLC i hovedstaden Kyiv i Ukraine.

Virksomheden i Nordsjælland importerer det ukrainske Sherp køretøj til hele Skandinavien, hvor Apollo Tech Danmark har agenturet. Sherp N 1200 er et indsatskøretøj bl.a. i forbindelse med bl.a. brandslukning.

Apollo Tech virksomheden er bl.a. forhandler af mobile brandslukningsløsninger. Bag på Sherp køretøjet gemmer der sig f.eks. et skumslukningsanlæg.

Koreask motor

Motoren fra koreanske Doosan er en 1,8 liter dieselmotor på tre cylindre, der yder beskedne 55 hk – og har et moment på 190 Nm. Der er valgt en 6 trins manuel gearkasse.

Maskinen kan køre 40 km/t – i vand 6 km/t – og tilkørselsvinklen i terræn er 35 grader. Den kan forcere forhindringer på en meter – og kan køre i dybt vand, flyde, sejle og bevæge sig gennem is. Den opererer mellem minus 40 grader og plus 45 grader.

Dimensionerne er længde på fire meter, bredde på 2,5 meter og højde på 2,8 meter. Akselafstanden er 2.118 meter. Vægten er 2,4 tons – og i sig selv må den trække en trailer på 2.350 kg. Der er plads til fører plus otte brandmænd i Sherp køretøjet

Forstærket Isuzu

Men det magter den valgte Isuzu D-Max, som fra fabrikken må trække en trailer på 3,5 tons. Der meldes ikke ud om vægten på traileren, som pick-up’en trækker afsted med.

D-Max er jo også god til off road kørsel – så Sherp-UTV’en kan leveres i alle områder.

For at D Max’en kunne passe til firmaets behov, er der blandt andet monteret forstærket og hævet undervogn på køretøjet og totalvægten er hævet i forhold til fabriksspecifikationerne.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk