(BIRMINGHAM)
Renault Master har godt tag i det danske erhvervsliv – og nu kommer en ny udgave med nye motorer og nye sikkerhedssystemer samt helt ny frontdesign.
Den nye Master-model, som Renault netop har vist på transportmessen i Birmingham, har fået et helt ny front-design, så det opfylder den nyeste design-linje på de franske Renault-personbiler.
Master er dog alt andet end et facelift – for under motorhjælmen ligger en ny serie af 2,3 liters dieselmotorer med dobbelt-turbo. Ydelserne ligger på110-, 125-, 135- og 165 hk, og der er tale om biler med totalvægt mellem 2,8- og 4,5 tons. Serviceintervallerne er nu på 40.000 km.
Smidigere end før
Turboladerne sidder bag hinanden – og arbejder sammen eller hver for sig for at komprimere indsugningsluften. Resultatet er højt drejningsmoment ved lave omdrejninger og bedre præstationer ved høje omdrejninger. En ECO-knap sikrer, at man kan opnå 10 pct. brændstofbesparelse.
På sikkerhedssiden har den nye Master fået trailer-assistent og esc-stabilitetssystem i seneste generation. Kører man på løst underlag eller på sne, har bilen udvidet antispin system kaldet ”Extended Grip.”
Master kan fås i 350 udgaver – med udgangspunkt i tre akselafstande, fire længder og tre højder samt muligheder for både for- og baghjulstræk.
Bilen havde verdenspremiere på Birmingham Motorshow tidligere på måneden og ventes til Danmark efter sommerferien. Bilen bygges hos Renault i Frankrig.