(BARCELONA)
Renault satser på at vinde terræn i salg af varebiler – og nyeste udspil er X-Track udgaver af alle varebilsmodeller.
Renault har i årevis hævet polalen som Europas mest sælgende varebilsmærke – og nu skal positionen styrkes med et område, som absolut er en nicheområde med danske briller: 4X4 i terrænet.
Nyt er X-Track
VOTY.dk har været i et uvejsomt område i omegnen af Barcelona for at prøve terrænudgaver af alle udgaver fra franske Renault – inklusive allerede eksisterende modeller som Master 4×4 fra tysk/østrigske Oberaigner til X-Track udgaver af alle varebilsudgaver fra Renault: Kangoo, Trafic og Master.
X-Track er er helt nyt – og ventes først herhjemme efter Nytår – men 4×4 udgaven af Master allerede er kendt – og det gælder også et antispin system til Kangoo.
Vi har prøvet det nye X-Track system til både Kangoo og Trafic – og her får man øget frihøjde, bundplade, vinterdæk og antispin-system.
Lavpris er vigtig
Pressechef Søren Hyltoft understreger, at Renault med de nye 4×4 systemer satser på lavpris – så systemerne er enkle, men vi savnede bl.a. bakkehjælp – hill start assist – men det arbejder fabrikken på snart at kunne tilbyde.
Renault har tre 4×4 systemer: 4×4 fra tyske Oberaigmer – X-Track til både Kangoo, Trafic og Master og Grip Xtended til Kangoo.
Primitive at arbejde med
VOTY har prøvet de nyeste systemer – og selv om der er mangler bakkehjælp, så klarer bilerne sig godt i terrænet. Det var endda meget voldsomt – men klarede udfordringerne godt.
Bilerne var nok meget primitive at arbejde med – og det foregik manuelt – men det fungerede. Det tog tid at indstille urene, men det er biler, som er primitive at arbejde med. Derfor er de billige – og det forklarer alt.