Renault i Danmark vil op på 6,3 procents markedsandel i 2013 – og skifte syvende pladsen ud med sjette pladsen blandt importører. Både i 2010 og 2011 var fremgangen på næsten 70 procent.

Der er 51 forhandlere, hvoraf de 22 kun sælger Renault. 40 procent af forhandlerne har kun solgt Renault i tre år.

Fremgangen i 2013 og fremefter skal en helt ny serie bilmodeller med Clio i spidsen sikre, og varebilmodellerne udgør en stigende andel. Derfor skal alle bilmodeller, der kan godkendes på gule plader, tilbydes til kunderne.

Gennem rene Renault-forhandlere
Det gælder også er RS-udgave af Clio med 1,6 liters turbomotor med 200 hk og et drabeligt moment på 240 Nm mellem 1.700 og 5,500 omdrejninger. Standard bliver dobbeltkoblings automat-gearkasse. 6,8 sekunder til 100 km/t præsterer den.

”Vores mål gælder kun Renaults normale program med forbrændingsmotorer – ikke elbiler, da de ikke batter særligt meget, når det gælder markedsandele. VI har således kun solgt 200 Fluence. Dacia-mærket, som vi forventer at begynde at sælge i løbet af 2013, tæller vi heller ikke med. Dacia skal efter planen kun sælges gennem rene Renault-forhandlere, siger informationschef Søren Hyltoft, Renault Danmark.

Dacia Dokker varebil til lavpris
Dacia vil på varebil-siden være ekstra interessant, fordi mærket omfatter varebilen Dokker – på størrelse med en Kangoo, men til en pris f.eks. som en lille varebil a la Fiat Fiorino.

I det hele taget vil Dacia biler koste det samme som en bil i klassen nedenunder. Det afgøres inden jul, om den fabriksejede danske importør kan blive enige med fabrikken om priserne.

Renault vil i de kommende modeller skifte frontdesign, så det svarer til de nyeste Twingo og Clio modeller. Selv Twingo opdateres yderligere med en motor, der går over 32 km/l – jo, franskmændene er agressive.

Ny Kangoo varebil
”Vi får en helt nye Kangoo-varebil næste år med tre sæder, som vi satser meget på. I dag er det først og fremmest Kangoo i eludgaven Z.E., som vi sælger – og regner med at nå op mod 300 i indeværende år. Næste år i april-maj kommer Zoe – elbilen på størrelse med Clio. Zoe kan vi sælge til 161.400 kr. plus batterileje. En gulplade-udgave kan vi sælge uden moms. Elbiler er i forvejen uden afgift. Selv den nye el-scooter Tweezy kan vi fra maj tilbyde som van ved at tage bagsædet ud. Pris under 60.000 kr., siger Søren Hyltoft.

I Clio-serien forventer Renault at tilbyde stationcarudgaven som Van, når den kommer i marts-april – bilen skal slås med biler som Skoda Fabia, Peugeot 207 SW og Seat Ibiza. Med en merpris som van på cirka 5.000 kr plus moms i forhold til den 5-dørs udgave, forventer man en stor interesse hos kunderne.

Ny Renault Scènic
Som konkurrenten Citroën DS3 vil Renault også tilbyde flere design-kit, hvor man kan vælge flere farvesammensætninger af bil og tag.

Den populære MPV Scénic kommer også i ændret udgave næste år – med samme familiedesign som Clio. Scénic kommer også i en designudgave, som ligner en firehjulstrækker, men som er en forhjulstrækker. Navnet skulle blive X-Cross.

Scènic får samme info-system som er standard i elbilen Zoe – kaldet R-Link med navigation, facebook adgang samt mail- og film-mulighed. Merpris i Scènic 8.-10.000 kroner inklusive moms.

Renaults svar på Nissan Juke
Til gengæld slår Renault sig rigtig løs, når de sætter deres designbil Captur i produktion – en crossover, som bliver i stil med Nissan Juke. Nissan og Renault er i dag i familie med hinanden – med fælles chef: Carlos Ghosn.

Captur får samme designidé som Clio og de andre nye Renault’er. Captur har premiere på biludstillingen i Genève. Bilen får en masse features – bl.a. kan sædebetrækket tages af og vaskes.

En nye Renault Trafic varebil ventes tidligst lanceret i 2014.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk