VOTY kan allerede i aften løfte sløret for det nye program af Renault lastbiler, som får verdenspremiere på transportmessen i Lyon midt i juni.

11. juni bliver tæppet trukket af den nye Magnum og den nye Premium lastbil-serie – ligesom den nye Midlum vises frem for Renaults europæiske salgsnet.

Der er blevet lagt betydelige ressourcer i at kunne tilbyde kunderne de nye lastvogne med en høj grad af pålidelighed, et effektivt design og Euro VI motorer.

På vej i syv år
Produkterne har været under udvikling i syv år. Nu er lastvognene  klar til lancering. Med det nye produktprogram med støtte af ejerne fra Volvo Group har Renault Trucks det nye produktprogram, som nu har svenske motorer fra Volvo – men stadig med fransk opsætning.

Renault Magnum var speciel i sit design – hvor man skulle bevæge sig sidelæns fra stigen ind til førerhuset og hen til bilens dør. Nu er bilen blevet blevet main-stream, så man går lige op i bilen-

Målsætningen om at spare brændstof har også været en vigtig del af bilens design fra starten, hvilket har resulteret i at lastvognens aerodynamik er blevet udviklet for at opnå den mindst mulige luftmodstand.

Alle med Euro 6
Alle de nye køretøjer er blevet udstyret med Euro VI, som bliver obligatorisk den 1. januar 2014.

Som en del af udviklingsprocessen for de nye køretøjer, gennemførte Renault Trucks  strenge kvalitetstests – og fra 2008 har 300 køretøjer kørt tilsammen 10 millioner kilometer i prøvekørsler og gennemgået fem millioner timer på testbænke i temperaturer fra minus 40 grader til plus 60 grader.

Nyt prosuktions-apparat
50 internationale kunder blev inviteret til at teste maskerede lastbiler – og de har givet feedback til fabrikken. Ved udgangen af testperioden, havde disse således pilotkunder kørt to millioner kilometer i testkørsler.

Renault Trucks’ produktionsapparat er stort set blevet fornyet for at producere det nye produktprogram.

Renault Trucks er en del af Volvo Group koncernen, som gør det muligt for Renault Trucks at udvide sin geografiske dækning ved at øge antallet af sine salgs-og service forretninger med 30-40 pct. på visse markeder.

Nøgletal:
2 milliarder euro investeret
7 års udvikling
5.000 personer involveret
50 internationale kunder involveret i udformningen af mål specifikationerne
500 lastvogne er allerede produceret, inklusiv 300 brugt til testkørsel
5 millioner timer på testbænk
10 millioner kilometer tilbagelagt

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk