Renault har netop åbnet Skandinaviens første rnlt koncept-butik i shoppingcentret Field’s i København.
rnlt Copenhagen er Renaults rnlt butik nummer 33 i Europa – og er et nyt koncept, hvor målet er at komme tættere på kunderne.
Der er tre biler udstillet – Scénic, Renault 5 og Renault 4 – og man har også mulighed for at prøve bilerne, for Renault har booket fire pladser til testbiler i parkeringskælderen.
På første sal
Butikken, der er på 220 kvadratmeter, ligger på første sal i centret – og butikken har ikke kun fokus på biler, men også på al form for merchandise – fra tøj til legetøj og fra klistermærker til kasketter.
VOTY.dk har været til “Grand Opening” i koncept-butikken, hvor vi havde sat Søren Hyltoft, Head of Communication & Marketing hos Renault Danmark, stævne.
Han fortæller, at interessen for butikken har været stor.
18 måneder
”Vi skal i første omgang have rnlt Copenhagen i Field’s de næste 18 måneder, hvorefter vi vil evaluere projektet,” siger Søren Hyltoft.
Der er én ansvarlig leder plus fire medarbejdere hyret til at passe butikken, som i dagligdagen styres af Renault-forhandler Ejner Hessel.
Fint besøg
Det er hovedkontoret i Paris, som har lejet butikken, mens det er importøren, som afholder driften.
Chief Marketing Officer for Renault world wide, Arnaud Belloni, var med en gruppe af ledere fra Paris – foruden Anders Hedin, ejer af den danske importorganisation – på besøg i rnlt Copenhagen.
Ferie-aktiviteter
Rnlt Copenhagen vil følge de øvrige aktiviteter i Field’s – eksempelvis i den kommende efterårsferie – og endvidere i forbindelse med modeugen i København – samt i forbindelse med Formel 1 løb, hvor Renault er aktiv deltager.
”Bilerne i butikken, der altid er elbiler, udskiftes i takt med nye model så som den nye Twingo, der kommer til næste år – og måske også den kommende varebilsudgave af Renault 4,” siger Søren Hyltoft.
Supplement
Butikken etableret som et supplement til Renaults eksisterende netværk.
Den har både til formål at øge bevidstheden om elektrisk mobilitet og at fremvise Renaults udvalg af elbiler i et miljø, hvor kunderne allerede er til stede.
Central beliggenhed
Field’s ligger tæt på både lufthavnen og centrum.
“Centret byder mere end ni millioner besøgende velkommen årligt med sin blanding af high-street og high-end mærker og nyder godt af fremragende offentlige transportforbindelser – også for dem, der endnu ikke har købt deres nye Renault,” siger Søren Hyltoft.
RNLT-butikker er allerede til stede på flere europæiske markeder, herunder Holland, Belgien og Frankrig.
Nye åbninger på vej
Hos Field’s ledelse er man glad for, at Renault har valgt Field’s til sin første skandinaviske koncept-butik.
“Vi har en bred kundebase og en beliggenhed, der tiltrækker mange besøgende såvel som forskellige brands. Vi har flere spændende åbninger og butiksudvidelser forude,” udtaler Janek Buksi Gram, Shopping Center Manager hos Field’s, i en pressemeddelelse.



