I Danmark er det suverænt den dieseldrevne Ford Ranger, der efterspørges mest af kunderne – som stort set alle er virksomheder.

Men med øget krav om elektrificering fra myndighederne har Ford fra 2025 valgt at tilbyde en plug-in udgave (PHEV) af Ranger baseret på 2,3 liters EcoBoost benzinudgaven.

Mest positivt er det nok, at bilen fortsat kan trække en trailer på 3,5 tons – som den rene benzinudgave.

40 km på ren el

Kørsel med ren el bliver dog kun 40 km – men nok for en del kunder til lokal daglig kørsel. Strømmen kan i øvrigt gemmes til man når frem til f.eks. et byområde.

Som ekstra fordel vil kunderne med Pro Power udstyr kunne oplade alt fra deres værktøj og telefoner samt strømforsyne for eksempel arbejdslamper – uden at skulle bruge ekstern strøm fra f.eks. generator.

Samme 4×4 teknik

Ford Pro kan også hjælpe kunderne i overgangen fra konventionelle biler til elektriske biler ved at samle alle services i én samlet platform.

Ford Rangers firehjulstræk vil formentlig være det samme til den nye PHEV-variant – inklusive muligheden for fem køre-modes samt fører-assistentsystemer.

Tilskud til PHEV biler har betydet stort salg af biler i Danmark – med tilskuddet flader efterhånden ud. For ellers vil det måske give mulighed for at købe bilen billigere på hvide nummerplader – med bagsæde.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk