(LYON)

Renault viste fire verdenspremierer på transportmessen Sulutrans i Lyon.

Først og fremmest den produktionsklare udgave af den elektriske Kangoo E-Tech, som ventes herhjem næste sommer.

VOTY.dk har allerede prøvet og omtalt prototypen efter en test i Frankrig – bilen har en 90 kW elmotor med 45 kWh litium batteri for nylig. Rækkevidden opgives til 300 km. Den kan hurtiglade i en 80 kW jævnstrøms-ladeboks, hvor man kan lade 130 km. ekstra kørsel på en halv time.

Længere rækkevidde

På den franske udstilling var der også premiere på den større elektriske Master E-Tech, som har fået lidt længere rækkevidde.

Hvor den før havde en lille batteri på 33 kW, er det nu på 52 kW – det forøger rækkevidden fra godt 100 km til 195 km ifølge WLTP målemetoden. I bykørsel er rækkevidden 244 km.

Med 22 Kw DC lynlader kan man oplade bilen 80 pct. på to timer.

Master E-Tech og H2 Tech som chassis

Renault Master E-Tech chassis er også klar først på sommeren. Man kan her opnå en alukasse på 19 kubikmeter.

Meget interessant var også chassisudgaven af den nye brintdrevne H2 Tech – udviklet i det fælles Renault-Plug Power selskab HYVIA (endnu dog som prototype).

Ny Trafic varebil

Endelig var der på den franske messe den produktionsklare udgave af Trafic i Van-udgave, som også er på trapperne herhjemme.

Minibus-udgaven er landet herhjemme – VOTY testede den for nylig – og kunne derfor prøve de mange nye sikkerhedssystemer i bilen – bl.a. kan den fås med adaptiv fartpilot.

Renault Express pick-up

Dertil en ny kabine med nye sæder samt opdateret instrumentering. 2-liter motorerne yder fra 110- til 170 hk.

På messestanden var der udstillet 15 nye Renault varebiler, hvoraf de 12 af dem havde været igennem en opbygger.

Udover de særlige opbygninger fra bl.a. Renault Tech og Sortimo kan vi også nævne en pick-up udgave af Renault Express og, den nye Kangoo med køleboks.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk