VBG GROUP og sektionen Truck Equipment har endnu gang gjort det lettere for opbyggere. Nu lancerer den svenske koncern bagkofangeren EUFA – som står for Endplate Underrun Protection Foldable and Adjustable.

Allerede i foråret viste VBG den som prototype ved den internationale lastbilsudstilling i Birmingham, hvor VOTY.dk var med.

Der er tale om en kofanger med med arme, som er justerbare efter behov til forskellige monteringshøjder og chassiser. Dermed er bagkofangeren endnu mere fleksibel end øvrige udfoldelige løsninger, og man kan nemt og bekvemt indstille bjælkens armlængde til den ønskede monteringshøjde. Bagkofangeren leveret u-hullet eller med monteringsplader.

Umuligt selv at udvikle
Mange opbyggere vil sikkert være glade for den nye VBG-opfindelse – for kravene til helbils-godkendelse har gjort det stort set umuligt for den enkelte opbygger fortsat at montere egenudviklede løsninger uden at gennemgå en dyr certificering.

EUFA kan både leveres uhullet, med tre forskellige forhullede monteringsplader og med bjælke, arme og balanceringsfjedre, som monteres på køretøjet efter kundens ønsker.
 
”Fordelen er først og fremmest, at armene kan justeres efter behov til forskellige monteringshøjder og chassiser. Dermed er systemet en vigtig tilføjelse til vores komplette sortiment af afprøvede og certificerede bagkofangere til lastbiler og trailere. Systemet er velegnet til de fleste køretøjstyper, rammebredder og monteringsforskrifter,” siger Gunnar Nyvaller fra VBG GROUP TRUCK EQUIPMENT.
 
Lever op til alle lovkrav
EUFA er omhyggeligt testet og lever op til alle internationale dimensioner og styrkekrav i henhold til ECE R58 revision 2.

”På denne måde får opbyggerne fleksiblere løsninger med et begrænset antal komponenter, mens vognmændene kan glæde sig over, at produktet er godkendt ved årlig kontrol,” siger Gunnar Nyvaller.
 
Passer til VBG produkter
Produktet passer til VBG’s øvrige gavl- og bjælkeprogram til for-hullede bilrammer. For-hullede monteringsplader findes til Scania og Mercedes (50 x 50), Volvo og Renault (50 x 60) samt Iveco (45 x 45).

Ligesom øvrige VBG-komponenter har EUFA en unik korrosionsbeskyttelse med zinkmanganfosfatering, ED-behandling og en sej, højblank pulverlak, der giver ekstra lang levetid og lave totalomkostninger.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk