Succes’en med Evoque har betydet, at Range Rover-ledelsen nu tør fortsætte med det avancerede design i den nye Range Rover Sport, der netop er vist på New York Auto Show.

”Vi regner med at have bilen herhjemme i Danmark i september eller oktober, og vi håber på nogenlunde ensartede priser i forhold til den nuværende model, som i dag koster 1,2-1,4 mio. kroner på hvide nummerplader og cirka halvdelen på gule nummerplader. Det vil også passe til, at Evoque koster fra 800.000 kroner og Range Rover koster ca. to mio. kroner, siger adm. direktør Per Temmesen, British Car Import A/S.

120 biler i 2012
I 2012 solgte det danske importselskab gennem deres fire forhandlere 120 biler, vor halvdelen var Van’s. Halvdelen af salget var Evoque-modeller – resten fordelte sig på Range Rover- og Land Rover modeller. Især salget af den klassiske Defender steg grundet et salg på 40 enheder til forsvaret.

Når det gælder den nye Range Rover Sport, så vil man kalde designet for banebrydende. Det  er langt mere  aerodynamisk end forgængerens – og teknologisk skifter man også stil. Fra en platform fælles med Discovery, er det nu den nye Range Rover man deler platform med – og det vil sige en opbygning i ren aluminium.

420 kg. lettere
Det betyder en vægtbesparelse på 420 kg – og det er med til at give bilen bedre præstationer. Samtidig sikrer en opdateret teknik også 24 pct. lavere brændstofforbrug – og  fra 15 pct. mindre CO2 udledning.

Som Evoque er der gjort meget ud af køregenskaberne i den nye Range Rover Sport, der er fremragende i terræn – som altid – og efter sigende fremragende på landevej. Designet i den nye Range Rover er udviklet parallelt med den nye Range Rover.

Store krav til fleksibilitet
Der er gjort ekstra meget ud af kabinen, der fremsår luksuriøs og fleksibel – og for hvidplademodellens vedkommende kan man nu få to ekstra, så man kan kommer op på syv pladser i alt.

”Den nye Range Rover Sport er Range Rover langt ind i sin DNA, men med et stærkt ”sports-gen”, der giver ekstraordinært kraftoverskud og helt unikke køreegenskaber på vej såvel som ude i terrænet. Netop denne kombination er efterspurgt af købere til biler i denne klasse – også herhjemme, hvor der stilles store krav til fleksibilitet og køreegenskaber i moderne SUV’er,” siger Per H. Temmesen.

V8 med 510 hk
Der er fire motorer at vælge imellem, og særligt den superchargede 5-liters V8 skiller sig ud. Her sikrer 510 hestekræfter nemlig præstationer i særklasse i dette segment. Det betyder, at Range Rover Sport accelererer fra 0-100 km/t på kun 5,3 sekunder.
”Alle materialer er i høj kvalitet i det på én gang underspillede og luksuriøse design – og alle detaljer er udført med kærlighed til detalje og håndværk. Det sportslige islæt kommer blandt andet til udtryk i detaljer som et rat, der er tykkere, men mindre i diameter, en sporty gearstang samt en højere midterkonsol”, siger Per Temmesen.

Leave A Reply

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk