Range Rover – kongen af terrænet – præsenteres nu i koncernens første fuld-elektriske udgave.

Efter et mangeårigt udviklings- og testforløb er fabrikken snart er klar til at præsentere én af de mest støjsvage og raffinerede Range Rover-modeller – skabt for fremtiden.

Biler har været testet i 40 minusgrader nord for Polarcirklen i Nordsverige – og i 50 plusgrader i Mellemøstens ørken.

Forbilledet

Den nye luksus elbil er den, som andre elbiler skal måle sig med – både når det kommer til raffinement, luksus og ydeevne.

De hårde tests af bilerne skal vise, hvordan batteri, gearkasse, motor og elektronik klarer sig unde barske forhold.

Ranger Rover er kendt for at klare alle former for off road kørsel med alle typer underlag og alle vejrforhold. Det gælder både de kendte benzin- og dieselmodeller – samt de nye elektriske udgaver.

Hurtig reaktion

Den nye Range Rover Electric er udstyret med et nyt Traction Control System, som – modsat et traditionelt system, hvor kraften til hjulene fordeles fra ABS-enheden – styrer kraft-tildelingen ved hver enkelt elektriske motor – ud fra hvor godt greb hjulene har.

Det har reduceret reaktionstiden ved hvert hjul fra cirka 100 millisekunder til 1 millisekund, oplyser fabrikken.

Lever op til forventningerne

”Sammen med stabilitets-og chassis-systemerne resulterer det i maksimal trækkraft og komfortabel kørsel uanset, hvor ekstreme omstændigheder, man kører i.

”For at sikre, at vi ikke overser noget, er vi godt i gang med vores fysiske test- og udviklingsprogram – designet til at presse Range Rover Electric til yderlighederne for at sikre, at den lever op til det, vi alle forventer af den,” siger Thomas Müller, Executive Director, Product Engineering fra Jaguar Land Rover-koncernen, der er en del af den indiske Tata-koncern.

Copyright © 2019 Varebilogtransport.dk